۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
زیرساخت‌های شهرک صنعتی اردبیل نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است
استاندار اردبیل:

زیرساخت‌های شهرک صنعتی اردبیل نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی اردبیل نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه مشترک با معاونین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در محل شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: بحث تعمیر و ترمیم و توسعه زیرساخت شهرک صنعتی شماره ۲ و آسفالت ریزی تمام معابر و نیز توسعه این شهرک به عنوان شهرک صنعتی شماره۳ می تواند صنعت استان را متحول کند.

 وی افزود: در سال جهش تولید آماده کردن زیر ساخت برای صنعت و شهرک های صنعتی می تواند به عنوان مشوق اصلی در جذب سرمایه گذار برای استان اردبیل نقش اساسی را داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد:تفاهم نامه بسیار خوبی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به صورت تهاتر حدود۱۲۰ میلیارد تومان منعقد شد تا با ایجاد زیرساخت لازم توسط بنیاد که در عرصه های مختلف پیمانکار برتر شناخته شده است با همکاری و همراهی مشاور خود شهرک صنعتی نقشه و هزینه های مورد نیاز برآورد می شود.

اعتبار شهرک‌های صنعتی ۱۰ برابر افزایش می یابد
بهنام جو با اشاره به اینکه توسعه شهرک صنعتی فرایند واگذاری زمین برای پنج سال آینده را تضمین می کند گفت: در حال حاضر واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی وجود دارد اما باید با آماده کردن زیرساخت صنعتی فکر چند سال آینده را نیز بکنیم.

وی فرایند آماده سازی زیرساخت توسعه شهرک صنعتی را تا یک سال و ترمیم شهرک صنعتی فاز ۲ را تا ۶ ماه آینده اعلام کرد و گفت: اعتبار شهرک های صنعتی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش می یابد و شرکت های خدماتی جهت نگهداری شهرک باید به فکر ساز و کار اساسی باشند.

استاندار اردبیل با ییان اینکه سبلان پارچه (آرتا مد) حدود یک هزار و  ۵۰۰متر مکعب فاضلاب خروجی دارد، افزود: تامین اعتبار برای احداث تصفیه خانه مستقل برای این شرکت و انتقال فاضلاب آن پیگیری جدی می شود که توسعه و ارتقای تصفیه خانه شهرک باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکل زیست محیطی نداشته باشیم.

بهنام جو افزود: علاوه بر ارتقای تصفیه خانه موجود به میزان دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب که در هفته دولت آغاز می شود خط انتقال فاضلاب صنعتی و سیستم باز چرخانی فاضلاب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این اینکه سخت گیری های سازمان محیط زیست باید جدی گرفته شود گفت: سلامت جسمانی و امنیت شغلی یکی از مهمترین پارامترهایی است که محیط زیست برای هر دو این موضوع در شهرک های صنعتی نظارت دارد و سخت گیری و نظارت آن می تواند برای ادامه کار و روند توسعه موثر باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تامین اعتبار آماده سازی زیرساخت ها و به‌سازی آن مشخص شده است، گفت: ۵۰درصد از محل اعتبارات ملی و ۵۰ درصد بقیه از محل شرکت شهرک های صنعتی به‌صورت تهاتر و واگذاری زمین صنعتی به بنیاد مسکن تامین می شود.

بهنام جو با بیان اینکه مساحت شهرک صنعتی شماره دو حدود ۴۰۰ هکتار است، گفت:۳۰۰ هکتار نیز برای توسعه در نظر گرفته شده که باید طرح توسعه با تهیه نقشه مشاور و جذب سرمایه گذار با ایجاد واحد بزرگ و مادر اجرایی شود.

کد خبر: ۲۴٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha