۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
توسعه اقتصاد معدن‌محور در دستور کار دولت سیزدهم است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

توسعه اقتصاد معدن‌محور در دستور کار دولت سیزدهم است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت سیزدهم از تحقق رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی در سه ماهه اول امسال و ایجاد ۶۲۵ هزار فرصت شغلی در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در آیین افتتاح پروژه‌های شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق اظهار کرد: از کویر پرثمر و ثروتمند بافق و از همه کارگران و تولیدکنندگانی که عزمشان را جزم کرده‌اند تا کشور را به خودکفایی برسانند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به حملات ناجوانمردانه رژیم صهونیستی با حمایت استکبار جهانی بر علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: جرم ملت مظلوم فلسطین این است که از وطن خود دفاع می‌کنند و اگر چه در این طوفان الاقصی خشم فروخفته چندین ساله‌ی این مردم مظلوم غلیان کرد تا بتوانند از امنیت و عزت و خاک و جانشان دفاع کنند ولی مشاهده می‌کنیم که چگونه مجامع بین‌المللی مُهر سکوت بر لب نهاده‌اند و نظارگر کشتار زنان باردار و کودکان شیرخوار هستند.

مرتضوی گفت: امیدواریم وجدان‌های خفته از خواب غفلت بیدار شوند و از استاندارد دوگانه پیرامون حقوق بشر دست بردارند و به حقوق واقعی بشر بیاندیشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای پذیرش مسئولیت با طرح و برنامه وارد کارزار شد و علاوه بر این که اسناد بالادستی گذشته را نصب‌العین قرار داد، ولی طرحی را در خصوص طرح تحولی دولت سیزدهم با سیاست‌ها و استراتژی متنوع تقدیم کرد و اکنون نیز در این راستا گام برمی‌دارد و به فضل الهی به دستاوردهای بلند و بزرگی هم دست یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سیزدهم در سیاست خارجی، تلاش استکبار در راستای ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی را خنثی کرد و می‌بینیم که ارتباطات این دولت و شیوه گفتمان آن به ثمر نشسته است به‌طوری که هم سیاست خارجی را با کشورهای همسایه توسعه داده و هم با سایر دولت‌ها و ملت‌ها ارتباط وسیعی برقرار شده است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی پس از رکود قریب به ۱۰ ساله رشد اقتصادی صفر تا نیم درصد، در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به رشد ۳/۵ و در پایان سال ۱۴۰۱ نیز این رشد تکرار شد و گزارش‌های مراکز رسمی نیز حکایت از رشد اقتصادی ۶/۲ درصدی در سه ماهه اول امسال دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در بخش‌های دیگر اقتصادی مانند کشاورزی و مسکن نیز به رشد مطلوبی رسیده‌ایم و در رشد نفت به بالغ بر ۱۶/۵ درصد رسیده و هم میزان برداشت از میادین و هم میزان صادرات نفت کشور و صادرات محصولات غیرنفتی نیز به شدت افزایش یافته است.

وزیر کار عنوان کرد: در حوزه اشتغال با عدد و رقم و شماره ملّی در سال گذشته بالغ بر یک‌ میلیون فرصت شغلی و امسال نیز براساس گزارش سامانه رصد بالغ بر ۶۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با استاندار یزد، گفت: خوشبختانه منابع مطلوبی بالغ بر ۵ یا ۶ هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی به استان یزد سرازیر شده و طرح‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسیده و شاهد این هستیم که در حوزه کارگری در استان با مشکل کمبود نیروی کارگری مواجه‌ایم.

مرتضوی گفت: در شهرستان بافق نیز هر آنچه دیدم زیبایی بود و امروز هم توفیق تشرف به امامزاده حضرت عبدالله(ع) بافق را یافتیم و هم طرح‌هایی که به بهره‌برداری رسید، در نوع خود قابل تحسین بود.

وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان یزد دو بانده کردن محور بافق–بهاباد را توسط معادن سنگ‌آهن تعیین تکلیف کردیم که فاز اول آن توسط شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق امروز به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه رفع ناترازی انرژی در کشور، گفت: سنگ‌آهن بافق برای استقلال انرژی و تأمین برق پایدار اقدام به ساخت نیروگاه برق ۲۵ مگاواتی کرده که امروز به بهره‌برداری رسید و توسعه آن نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به کارخانه پرعیارسازی سنگ‌آهن مرکزی، این اقدام را ستودنی خواند و گفت: این طرح هم زنجیره ارزش و پایداری صنعت فولاد را تضمین می‌کند و هم رشد تولید و افزایش بهره‌وری را رقم می‌زند.

مرتضوی با اشاره به مشکل خام‌فروشی در این شهرستان طی سال‌های گذشته، گفت: به مدد مهندسان و دانشمندان و نیروهای اثرگذار این شهرستان، امروز طرح آهن اسفنجی بافق در حال اجراست که خدمت بزرگی محسوب می‌شود و این لذت که کارگری کارآزموده مشغول به کار است، جای خرسندی‌ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته عقب‌ماندگی‌هایی نیز در شهرستان وجود دارد ولی تفاوت‌های زیادی را در سال‌های اخیر شاهدیم و در اولین فرصت نیز مشکل بیمارستان بافق و طرح واگذاری معادن به شرکت سنگ‌آهن مرکزی را در دولت مطرح و حتماً مشکل آن‌ها را رفع خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha