۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
ایجاد بالغ بر ۶۲۰ هزار فرصت شغلی در شش ماهه اول ۱۴۰۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

ایجاد بالغ بر ۶۲۰ هزار فرصت شغلی در شش ماهه اول ۱۴۰۲

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم آستین همت را بالا زده است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر جمع کثیری از انسان‌های مسلمان فلسطین در خاک خود مورد هجوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: قصه پرغصه‌ای است که مردمی از حداقل امکانات سرزمین خودشان محروم باشند و چنین مورد هجوم واقع شوند.

وی افزود: وجدان‌های خفته عالم کجا هستند؟ آنان نباید در برابر این جنایات سکوت کنند.

مرتضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: اگر به شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی در دهه ۹۰ بنگریم مشاهده می‌کنیم که در تمام مسائل با رکود مواجه بوده‌ایم و بیت‌الغزل شاخص‌های اقتصادی دهه ۹۰ حکایت از رشد منفی نیم تا مثبت یک درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت سیزدهم با علم، مطالعه و برنامه سکان اقتصاد کشور را برعهده گرفت اظهار داشت: از روز اول و در جلسات متعدد شعار شخص رئیس دولت سیزدهم اصلاح ساختار اقتصادی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم آستین همت را بالا زده است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

وی ضمن تأکید بر مهار تورّم در کشور تصریح کرد: متأسفانه دشمن نیز به این موضوع توجه و از راه‌های مختلف سعی دارد این موضوع را در جامعه تشدید کند.

وزیر کار سیاست اصلی دولت را نجات اقتصاد کشور و اصلاح ساختار اقتصادی عنوان کرد و گفت: دغدغه رئیس‌جمهور و اعضای دولت، برون‌رفت از مشکلات اقتصادی مردم است.

مرتضوی با بیان اینکه نماگرهای اقتصادی کشور نشان از ثبات و تثبیت وضعیت اقتصادی دارد، افزود: نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته کاهشی بوده است و در نقطه مقابل آن با شاهد رشد اقتصادی ۶/۲ درصدی هستیم.

وزیر تعاون افزود: در بحث نفت نیز به رشد اقتصادی ۱۶/۵ درصد رسیده‌ایم و تا پایان سال در بحث تولید و صادرات نفت این افزایش ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان یزد هنرمندانه نظام مسائل استان را شناسایی کرده‌اند، اظهار داشت: روحیه تلاش و کوشش مردم یزد از دیرباز ستودنی بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: استان یزد به‌ علت شرایط و ظرفیت‌هایی که دارد باید معین اشتغال کشور شود.

وی استان یزد را دارالعلم و دارالایمان‌ دانست و گفت: نرخ بیکاری استان یزد از میانگین کشوری کمتر است و در حوزه اشتغال بانوان باید برنامه‌ریزی مؤثری صورت بگیرد؛ در بخش گوهرتراشی، طلا و جواهرات و همچنین در بخش مشاغل خانگی و مشاغل خُرد می‌توان سرمایه‌گذاری انجام داد.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و توریسم سلامت حرکت کنیم، اضافه کرد: باید اشتغال متناسب با شرایط استان در یزد ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر یک کارگر در محل زندگی خود بتواند به شغلی مشغول شود به‌طور قطع هزینه‌های زندگی او کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha