۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
ایران و روسیه برای همکاری مطالعاتی در حوزه نفت و گاز تفاهم‌نامه امضا کردند
در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه»؛

ایران و روسیه برای همکاری مطالعاتی در حوزه نفت و گاز تفاهم‌نامه امضا کردند

مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و بنیاد «روس‌کنگرس» در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» در مسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و بنیاد «روس‌کنگرس» امروز (پنجشنبه، ۲۰ مهرماه) در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» به امضای محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و الکساندر استوگلف، مدیرعامل بنیاد «روس‌کنگرس» رسید.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در حاشیه این آیین اعلام کرد که بنا بر تفاهم‌نامه امضا شده با بنیاد روس‌کنگرس، این دو نهاد مطالعاتی و پژوهشی، طرح‌های پیشنهادی برای همکاری ایران و روسیه در حوزه انرژی را در گام نخست، از نظر اجرایی و مفید بودن بررسی و اعلام نظر می‌کنند.

جوکار گفت: شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها، فرصت تاریخی را برای همکاری ایران و روسیه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر با هدف تأمین نیازهای صنعت نفت و گاز فراهم کرده است.

وی بیان کرد:‌ با امضای تفاهم‌نامه این مؤسسه و بنیاد «روس کنگرس»، اتاق فکری برای همکاری‌ها و نیز پیگیری زمینه‌های همکاری دوجانبه شکل خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: بنا بر مفاد این تفاهم‌نامه، این مؤسسه و بنیاد «روس‌کنگرس» با تعامل دو جانبه از روی کاغذ ماندن طرح‌های مؤثر در راستای افزایش تبادلات انرژی ایران و روسیه جلوگیری و راهکارهای عملیاتی برای تحقق آنها را پیشنهاد خواهند داد.

بر پایه این گزارش، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به عنوان کانون پژوهش‌های راهبردی وزارت نفت شناخته شده و وظیفه مدیریت و برون‌سپاری و تجمیع دانش پروژه‌های راهبردی را عهده‌دار است.

کد خبر: ۲۴۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha