۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
پروژه خط آهن «قزوین- زنجان» به دلیل معارض ملکی بلاتکلیف مانده است
استاندار قزوین:

پروژه خط آهن «قزوین- زنجان» به دلیل معارض ملکی بلاتکلیف مانده است

قزوین - استاندار قزوین گفت: پروژه ۶۳ کیلومتری خط آهن «قزوین-زنجان» به دلیل وجود معارض ملکی بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز در آئین افتتاح خط دوم راه آهن «کرج- قزوین» که با حضور مجازی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه خط آهن «قزوین- زنجان» امروز به یکی از اولویت‌ها در حوزه راه و حمل و نقل ریلی تبدیل شده است.

وی افزود: این پروژه ۶۳ کیلومتری می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز مردم در تردد و مسافرت‌ها در این حوزه را رفع کند که نیاز است هرچه زودتر به مشکلات این حوزه رسیدگی شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: ایجاد خط آهن «قزوین- کرج» می‌تواند کمربندی راه آهن آبیک به تهران را تکمیل کند و کریدور شمال به جنوب کشور را از طریق استان قزوین به بهره برداری برساند.

جمالی‌پور گفت: بهره‌برداری از خط دوم راه آهن قزوین-کرج می‌تواند گامی برای آغاز هاب لجستیک و اجرای کمربندی شمال به جنوب کشور باشد.

وی اظهار کرد: خطوط ریلی استان قزوین امروز ظرفیت تردد تا ۱۸۰ کیلومتر سرعت را دارند که می توان از قطارهای پر سرعت برای این خطوط استفاده کرد که قطعا در ارائه خدمت رسانی با کیفیت به مردم بسیار موثر است.

حفظ سلامت مردم نیازمند تامین امنیت در راه‌هاست
فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: امروز می توان گفت قزوین شریان آئورت ارتباطی کشور است و از گذشته تا به امروز به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه استان قزوین این استان محل عبور و مرور مردم از سراسر کشور بوده است.

وی عنوان کرد: مردم استان قزوین از گذشته میزبانان خوبی بوده‌اند و وجود کاروان سراهای متعدد در این شهر شاهدی بر این مدعاست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که امروز با وجود این که راه های استان قزوین از پرترددترین راه های کشور است اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به نفع اقتصاد و گردشگری مردم بهره ببریم.

محمد بیگی اظهار کرد:  اگر نتوانیم این مسئله مدیریت را کنیم مردم قزوین سهمی جز دود، سر و صدا و حتی تلفات از این میزان تردد در راه‌ها ندارند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که اگر امروز همه کشور نگران بیماری کروناست به دلیل خساراتی است که به جان و مال و انسان ها وارد کرده است و نباید فراموش کنیم که تصادفات جاده‌ای سالانه نزدیک به ۴۰ هزار نفر تلفات در  جاده‌ها و راه‌های کشور بر جای می گذارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل ریلی قطعا می‌تواند از این حجم از تلفات و خسارات جلوگیری کرده و سلامت و امنیت مردم را تضمین کند.

کد خبر: ۲۴٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha