تشکیل کارگروه توسعه روابط تجاری ایران با عربستان
رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

تشکیل کارگروه توسعه روابط تجاری ایران با عربستان

رئیس اتاق ایران از تشکیل کارگروه توسعه روابط تجاری ایران با عربستان در این اتاق خبر داد و گفت: آماده مشارکت در اجرای طرح‌های فنی-مهندسی عربستان ازجمله ساخت بنادر، راه‌آهن و جاده در این کشور هستیم.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کارگروه توسعه روابط تجاری با عربستان در اتاق ایران تشکیل شده و مطالعه بازار این کشور در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در دست انجام است.

سلاح ورزی، در نشست با سرکنسول ایران در جده، با اشاره به نامه اتاق ایران به همتای سعودی و پیش‌قدم شدن برای برقراری روابط تجاری با عربستان، ادامه داد: با همکاری کنسولگری و سفارت ایران در عربستان برای تشکیل اتاق مشترک ایران با این کشور، آماده هستیم.

او ادامه داد: ایران آمادگی دارد در طرح‌های زیرساختی عربستان مثل بنادر، راه‌آهن و جاده مشارکت کند. همچنین امکان مشارکت و تأمین نیاز این کشور از سوی ایران در ایام حج تمتع و حج عمره و رفع احتیاجات زائران وجود دارد.

حسن زرنگار، سرکنسول ایران در جده نیز بر لزوم هماهنگی و تناظر بین اتاق‌ها و بخش‌های خصوصی دو کشور و تعامل حداکثری برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرده و گفت: دو کشور باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های تجاری و اقتصادی، شرایط همکاری و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی را فراهم کنند. البته لازم است بخش خصوصی و اتاق ایران با برنامه و مطالعه وارد بازار عربستان شود.

او ابراز امیدواری کرد: با استقرار در جده و گفت‌وگو با مقام‌های اقتصادی و اتاق بازرگانی عربستان، زمینه را برای حرکت مؤثرتر و جدی‌تر توسعه ارتباطات تجاری ایران و عربستان فراهم کند.

زرنگار با اشاره به وجود دو بندر مهم جده و دمام در عربستان و امکان برقراری حمل‌ونقل زمینی و دریایی میان دو کشور، بر توجه ایران به این ظرفیت تأکید کرد.

قدیر قیافه، نایب‌رئیس و عبدالله مهاجر دارابی و کیوان کاشفی، اعضای هیات رئیسه اتاق ایران نیز که در این نشست حضور داشتند، بر ضرورت تعامل با سفارت ایران در عربستان و حرکت برنامه‌ریزی‌شده برای توسعه روابط تجاری دو کشور تأکید کردند.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha