۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
۹۰ درصد مواد مصرفی فولاد مبارکه در داخل کشورمان تولید می شود
مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه:

۹۰ درصد مواد مصرفی فولاد مبارکه در داخل کشورمان تولید می شود

سمنان- مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به دستاوردهای صنایع فولادی ایران اسلامی در سال های اخیر، گفت: ۹۰ درصد مواد مصرفی فولاد مبارکه در داخل کشورمان تولید می شود

به گزارش خبرنگار بازار، یحیی پالیزدار پیش از ظهر چهارشنبه در رویداد فولادی شو، ویژه استارتاپ سرمایه گذاری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی سمنان، ضمن بیان اینکه زمانی صنعت فولاد ایران در آغاز به خارج از کشور وابسته بود، تاکید کرد: با پیشرفت های صورت گرفته امروز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه فولاد هستیم.

وی افزود: با مطرح شدن نهضت بومی‌سازی به نقطه‌ای رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد از مواد مصرفی در فولاد مبارکه اصفهان از داخل کشور تامین می‌شود.

نقش مهم دانش بنیان ها

مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه همچنین به نقش دانش بنیان ها در توسعه فناوری فولادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: فولاد مبارکه سالانه شش هزار میلیارد تومان قرارداد همکاری دانش بنیان دارد.

پالیزدار همچنین بیان داشت: مجموعه فولاد مبارکه اصفهان ۵۵۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری انجام داده و این اقدام برای رقابت‌ با رقبای خارجی ضروری است.

وی به موضوع محیط زیست هم اشاره کرد و در خاتمه صحبت های خود افزود: مباحث زیست محیطی صنعت در دنیا در حال تغییر است و به واسطه این موضوع برای رقابت پذیری با رقبای بین‌المللی بایستی خود را با تغییرات همگام کنیم.

اهمیت صنعت فولاد

رئیس دانشگاه صنعتی سمنان نیز در سخنانی با بیان اینکه در دورانی نقش‌آفرینی بخش صنعت و بخش خصوصی از ایده پردازان به منظور توسعه علمی کمرنگ بود اما امروز شاهد توسعه علمی در تولید محصولات هستیم، گفت: برگزاری همایش های سرمایه گذاری و استقبال شرکت های بزرگ نشان از شناخت اهمیت صنایع فولادی دارد.

سیف الله سعدالدین همچنین بیان کرد: نقش فولاد در صنعت جهان بر همه آشکار است که توسعه این صنعت، توسعه اقتصادی، سیاسی، افکار و ایده‌ها رو در یک کشور امکان پذیر می‌کند.

به گزارش بازار، چهارمین همایش سرمایه‌گذاری فولادی شو امروز در دانشگاه صنعتی سمنان آغاز به کار کرد. شرکت های مهم فولادی کشور در این رویداد حضور دارند.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha