۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
سهم صادراتی گلستان به ترکمنستان بیشتر از سایر استان ها است
معاون صمت گلستان:

سهم صادراتی گلستان به ترکمنستان بیشتر از سایر استان ها است

گرگان- وطنی، معاون بازرگانی و توسعه تجارت صمت گلستان گفت: گلستان در حوزه صادرات به کشور ترکمنستان نسبت به دیگر استان های سهم بیشتری دارد.

احمد وطنی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر این مساله که برای حل مشکلات تجار و بازرگانان باید مباحث به صورت تخصصی پیگیری شود، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم که وجود دارد صادر کنندگان به نوعی با چنگ و دندان دلار را وارد کشور می کنند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت صمت گلستان ادامه داد: گلستان یکی از استان هایی است که با سهم ۲۷ درصدی صادرات به ترکمنستان سطح بالایی نسبت به دیگر استان ها در صادرات به این کشور را دارد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی، صادرات به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان را افزایش داد، تصریح کرد: فرایند ۶ ماهه صادرات استان نشان از افزایش و رشد خوبی در این حوزه دارد و تقریبا استان گلستان نزدیک به ۳۰ درصد در حوزه صادرات افزایش داشته است.

وطنی یادآور شد: افزایش صادرات استان نشان از برنامه ریزی ها و پیگیری های اتاق بازرگانی برای حل مشکلات و چالش های صادر کنندگان دارد و باید این وضعیت را حفظ کرد تا بتوانیم شرایط بهتری را برای صادرکنندگان استان فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha