۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
«اقتصاد هوشمند» راه میانبر جهش تولید است/ تورم ۱۸ درصدی در مازندران
وزیر اقتصاد:

«اقتصاد هوشمند» راه میانبر جهش تولید است/ تورم ۱۸ درصدی در مازندران

بابلسر- وزیر اقتصاد و امور دارایی ایجاد و تقویت اقتصاد هوشمند را راه میانبری برای توسعه اقتصاد کشور و تحقق جهش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهاد دژپسند ظهر پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران در هتل بانک ملی بابلسر با بیان اینکه اگر کسی در صنایع مختلف گردشگری و تولید موفق بود باید آن را به زنجیره متصل کنیم، نرخ بیکاری در برخی شهرهای مازندران را ۱۸ تا ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: ضمانت های صندوق ضمانت صادرات باید مورد پذیرش قرار گیرد.

وی خواستار راه اندازی کارگروه های مختلف برای حل مشکلات اقتصادی در مازندران شد و گفت: باید برای حل مشکلات حوزه اقتصادی استان مازندران برنامه ریزی شود.

دژپسند درباره اعطای تسهیلات گفت: مازندران بالاترین رتبه پرداخت تسهیلات به نسبت منابع را در بانک های دولتی دارد.

وزیر اقتصادی و دارایی انجام کارهای اساسی برای تحول در استان مازندران را امری ضروری دانست و شکل گیری اقتصاد هوشمند را راه میانبر برای جهش و توسعه در کشور و مازندران بیان کرد و گفت: مازندران از بهترین مناطق برای شکل گیری اقتصاد هوشمند به شمار می رود.

دژپسند با اشاره به محرومیت مازندران طی سال ها از صنعت، گفت: استان مازندران گنجی برای کشور محسوب می شود و باید مسائل اقتصادی آن حل شود.

وی با بیان اینکه پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در تهران راه اندازی و منجر به کاهش ۷۴ روزه صدور مجوز تاسیس شرکت و رسیدن آن به سه روز شده است، افزود: این طرح در چهار استان دیگر کشور اجرا می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین برای واگذاری املاک تملیک شده و واحدهای تولیدی توسط بانک ها اعلام آمادگی کرد و گفت: باید این اموال در خدمت تولید و تکمیل زنجیره بهره گیری شود.

کد خبر: ۲۴٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha