۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
پیش‌بینی انبارهای اختصاصی برای واردکنندگان کالا از گمرک بندرترکمن
مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

پیش‌بینی انبارهای اختصاصی برای واردکنندگان کالا از گمرک بندرترکمن

گرگان- شهریاری، مدیرکل گمرکات گلستان بااشاره به پیش بینی مشوق‌ برای سرمایه‌گذاران و تجار استفاده کننده از گمرک بندرترکمن گفت: انبارهای اختصاصی برای واردکنندگان کالا از این گمرک پیش بینی شده است.

شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گمرک بندرترکمن از سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات فعال شده و در پنج ماهه همان سال، هزار و ۵۰۰ تُن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادارت داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان بیان کرد: مقصد صادرات کالا از ابتدا چهار کشور شامل افغانستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان بود که امروز به ۱۱ کشور از جمله پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان، عراق، قرقیزستان، قطر، رومانی، ارمنستان و ترکیه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در کنار فعال شدن صادرات از گمرک بندرترکمن، تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در واردات کالا از این گمرک برای آن دسته از تجار علاقمند برنامه‌ریزی و در نظر گرفته شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

شهریاری ادامه داد: این اداره کل در حوزه وادرات کالا در بندرترکمن، استفاده از انبارهای اختصاصی را برای تجار در نظر گرفته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: برای توسعه صادرات در این پایانه تا ارزش ۲۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده است.

وی از برداشتن ساعت کاری در این گمرک خبرداد و افزود: برای آسان سازی صادرات کالا از این گمرک، طرح ارزیابی در محل از جمله کارخانه و انبار توسط کارشناسان انجام می شود.

شهریاری یادآور شد: این گمرک از طریق شبکه ریلی متصل به متصل به اینچه‌برون و آسیای میانه است و کالاهای صادراتی تجار به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و روسیه حمل می‌شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha