۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
شِکِل در مشکل؛ ریزش کم سابقه ارزش پول اسرائیل در برابر دلار| فروش ۳۰ میلیارد دلار دارایی خارجی
تحلیل بازار فارکس؛

شِکِل در مشکل؛ ریزش کم سابقه ارزش پول اسرائیل در برابر دلار| فروش ۳۰ میلیارد دلار دارایی خارجی

در پی شکل گیری و تشدید درگیری میان تل آویو و حماس، ارزش شِکِل اسرائیل در بازار فارکس همچنان رو به سقوط است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی شکل گیری و تشدید درگیری میان تل آویو و حماس، ارزش شِکِل اسرائیل در بازار فارکس همچنان رو به سقوط است.

بر اساس این گزارش، ارزش شکل اسرائیل طی روزهای گذشته از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، به پایین ترین سطح خود طی هفت سال گذشته رسیده و به گفته کارشناسان بازار فارکس، روند ریزشی ارزش شکل همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر، ارزش هر شکل اسرائیل معادل ۳.۹۵ دلار است که کمترین میزان از مارس ۲۰۱۶ به این سو محسوب می شود. افزایش تنش میان تل آویو و حماس طی روزهای گذشته منجر به ایجاد ترس در فضای اقتصادی سرزمین های اشغالی شده است؛ موضوعی که اقتصاد اسرائیل را با تهدید جدی مواجه ساخته و به نظر می رسد طی روزهای آتی باید شاهد ریزش بیشتر جفت ارز ILS/USD در بازار باشیم.

ریزش کم سابقه ارزش شِکِل اسرائیل در برابر دلار| فروش ۳۰ میلیارد دلار دارایی خارجی تل آویو

از سوی دیگر، با افزایش احتمال ورود جدی تر بازیگران دیگر همچون حزب الله لبنان به جنگ مذکور، اوضاع اقتصادی منطقه خاورمیانه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

در پی این رخداد، این ریزش کم سابقه برای ارز رسمی رژیم اسرائیل، بانک مرکزی تل آویو اعلام کرده است که قصد دارد بیش از ۳۰ میلیارد دلار از ارزهای خارجی خود را به بازار فارکس تزریق نماید تا از این طریق بتواند جلوی ریزش بیشتر ارزش شکل را بگیرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha