۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
قیمت جهانی مس کاهشی خواهد بود| فاکتورهای مثبت لازم برای افزایش قیمت وجود ندارد
شرکت تحقیقاتی BMI:

قیمت جهانی مس کاهشی خواهد بود| فاکتورهای مثبت لازم برای افزایش قیمت وجود ندارد

شرکت تحقیقات بازار BMI در تازه ترین گزارش خود در خصوص ارزیابی بازار مس، قیمت این فلز اساسی و اولیه را ریزشی پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت تحقیقات بازار BMI در تازه ترین گزارش خود در خصوص ارزیابی بازار مس، قیمت این فلز اساسی و اولیه را ریزشی پیش بینی کرد.

این شرکت تحقیقاتی که پیشتر قیمت هر تن مس را برای ماه های باقیمانده از سال افزایشی اعلام و پیش بینی کرده بود که قیمت هر تن از این فلز به ۸۸۰۰ دلار خواهد رسید، در تازه ترین ارزیابی خود اعلام کرد که این رقم را به ۸۵۵۰ دلار کاهش داده است.

BMI دلیل اصلی خود برای پیش بینی کاهش قیمت مس را دو موضوع مهم یعنی احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و رشد کند اقتصاد چین به عنوان متقاضی نخست مس در جهان اعلام کرده است.

این شرکت معتقد است، روند افزایشی شاخص دلار و سود سپرده بانکی در آمریکا به ضرر تمامی فلزات اساسی به ویژه مس خواهد بود. همچنین در چین، روند رشد و بهبود وضعیت اقتصادی همچنان ضعیف باقی مانده که این موضوع در کنار رشد نه چندان مناسب تولید می تواند منجر به کاهش تقاضای جهانی برای مس در بازار شود.

BMI همچنین معتقد است که اعتقادی به بازگشت قیمت ها به پیک خود در سال ۲۰۲۲ یعنی رقم ۸۷۸۸ دلار نداشته و روند قیمت ها در صورت ادامه وضعیت فعلی در عرصه اقتصاد جهانی کاهشی باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha