۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در کشور
اسلامی در بوشهر خبر داد:

سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در کشور

بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، نیاز است ۲۰ هزار مگاوات برق تولید شود که این برنامه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلار محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در آیین برپایی دهمین سال بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و همه موظف هستند برای تحقق عملی شعار سال اهتمام ورزیم.

وی افزود: نیروگاه اتمی بوشهر در راستای تامین انرژی مورد نیاز کشور، اقدامات ارزشمندی انجام داده و علاوه بر آن، ایجاد آب شیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیز از دیگر اقدامات این مجموعه است.

اسلامی با اشاره به تولید ۲۰ هزارمگاوات برق در افق ۲۰ ساله یادآور شد: برای رسیدن به تولید بخشی از این برق هسته‌ای، تولید چهار هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی شده که در قالب نیروگاه اتمی موجود بوشهر و واحدهای دوم و سوم این نیروگاه قابل دست‌یابی است.

اسلامی: سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی از محل اعتبار پیش بینی شده اولیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای طرح های مرتبط با ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر انجام شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی از محل اعتبار پیش بینی شده اولیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای طرح های مرتبط با ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر انجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تعداد افراد شاغل در مراحل ساخت واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی فقط طی یک سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده و برای یک سال دیگر نیز شاهد افزایش همین میزان شاغل در این نیروگاه خواهیم بود.

اسلامی ابراز داشت: موارد مصرف انرژی هسته‌ای در کلیت ساختار زندگی مردم قرار دارد و سازمان انرژی اتمی ایران در این مسیر نهایت توان خود را به کار می گیرد.

وی گفت: حوزه سلامت و رادیوداروها از جمله بخش‌هایی است که تولیدات فناورانه هسته‌ای در آن نقش اساسی دارد.

اسلامی بیان کرد: نگاه ما در سازمان انرژی اتمی، توسعه صنعت هسته‌ای به عنوان یک فناوری پیشران و راهگشای مسیر پیشرفت بر خواسته از منویات رهبری و محورهای مورد تاکید رئیس جمهور است که می تواند برای کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرین باشد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha