۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
فرآیندهای برخورد با متجاوزان حریم راه‌ها اصلاح می‌شود
مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای:

فرآیندهای برخورد با متجاوزان حریم راه‌ها اصلاح می‌شود

پارسایی، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی اولویت اصلی راهداری عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسین پارسایی مدیرکل دفترحقوقی این سازمان در دوره آموزشی کاربردی کارکنان حقوقی و حریم استان‌های اردبیل و گیلان، گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی هم‌افزایی فکری و تعامل دو استان در رابطه با پرونده‌های دعاوی مطروحه مربوط به تبیین قوانین حمل ونقلی و مباحث فنی مربوط به حریم راه‌هاست.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این که در زمینه حمل و نقل بیشتر موارد مربوط به رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقلی و ضوابط تاسیس این شرکت‌ها مطرح شد، تصریح کرد: در بخش حریم نیز نحوه برخورد با متجاوزان حریم راه‌ها و اصلاح فرآیندهای موجود در برخورد با متجاوزان بحث و بررسی شد.

پارسایی نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم راه‌ها را با هدف حفظ حقوق شهروندی از وظایف مهم کارشناسان حقوقی و حریم راهداری برشمرد و اظهار کرد: در زمینه حریم راه‌ها و ساخت و سازهایی که در زمینه کارآفرینی و اشتغال در حریم راه‌ها و حاشیه آن انجام شده است، نیاز به ساماندهی و رعایت قوانین و مقررات حاکم بر قوانین راه‌ها است.

پارسایی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات حاکم بر حریم راه‌ها باید توسط کارشناسان تبیین شود تا مردم از طریق کارشناسان حریم راه بدانند چه قوانینی را باید رعایت کنند.

گفتنی است در این دوره تخصصی ۴۰ نفر از کارشناسان حقوقی و حریم راه دو استان اردبیل و گیلان حضور داشتند که به تبادل نظر در موضوعات مطرح شده پرداختند.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha