۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
میزان جابه‌جایی کالا از طریق جاده‌ها ۱۱ درصد رشد داشت
در ۶ ماهه نخست امسال؛

میزان جابه‌جایی کالا از طریق جاده‌ها ۱۱ درصد رشد داشت

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شد.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شد که میزان کالای جابه‌جا شده نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تن با ۴۱۶ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی توضیح داد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲‌ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل(بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده است. هم اینک، حدود ۸۹ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲‌ جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۴۱۷ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۳ سال و ۵۴۱ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha