۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
۱۹۰ هزار تن گندم در مازندران ذخیره سازی شده است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

۱۹۰ هزار تن گندم در مازندران ذخیره سازی شده است

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ذخیره گندم در سیلوهای استان به بیش از ۱۹۰ هزار تن رسید و جای نگرانی در زمینه نیست.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال جاری ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و هم اکنون بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان نگهداری می شود که رسیدن به این رقم نتیجه همکاری مطلوب دستگاه هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورز ی و تعاونی های روستایی استان است.

عباسعلی وفائی نژاد در ادامه به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا ۸ درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

مدیرکل غله استان مازندران از تجهیز و راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

وفائی نژاد تصریح کرد: راه اندازی مراکز خرید تضمینی سویا پس از اعلام نیاز توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha