۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
صنایع بزرگ کرمان نیازهایشان را از شرکت های دانش بنیان بومی تامین کنند
استاندار کرمان:

صنایع بزرگ کرمان نیازهایشان را از شرکت های دانش بنیان بومی تامین کنند

کرمان- استاندار کرمان گفت: صنایع بزرگ می‌ توانند نیازمندی خود را از داخل استان به‌ ویژه محصولات شرکت‌ های دانش‌ بنیان تهیه کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در پنجمین جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌ بنیان استان کرمان در خصوص اجرای مفاد تفاهمنامه حمایت توسعه دانش‌ بنیان گفت: تمام دستگاه‌ های ذیربط باید در این زمینه برنامه‌ ریزی ویژه داشته باشند، تکالیف دستگاه‌ های اجرایی نیز در این زمینه مشخص است.

فداکار حمایت دستگاه‌ های نظارتی برای خرید تجهیزات شرکت ‌های دانش بنیان را خواستار شد و افزود: این همکاری نباید بهانه ‌ای برای سواستفاده شود و لذا باید نظارت جامعی برای استفاده از چنین ظرفیت بزرگی داشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه از شرکت ‌های دانش‌بنیان حمایت می ‌کنیم، ادامه داد: برای شبکه ‌های آزمایشگاهی از ظرفیت دانشگاه‌ ها استفاده کنیم. دانشگاه آزاد یک ظرفیت کمک کننده آزمایشگاهی برای استفاده شرکت‌ ها و ارائه خدمات به آنهاست که هم می ‌تواند برای آن مجموعه خدمات بگیرد و هم نیاز به رفتن به شهرهای دیگر و خرید تجهیزات گران قیمت را کاهش دهد.

وی گفت: شهرداری ‌ها با استقرار دفاتر شرکت ‌های دانش ‌بنیان در ساختمان ‌هایی با کاربری مسکونی همکاری داشته باشند، همه کمک کنند تا این شرکت ‌ها بتوانند با توان بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

لزوم برنامه ریزی برای رفع نیازهای کرمان با استفاده از ظرفیت های بومی

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت‌ های دانش ‌بنیان و صنایع استان باید به ‌دنبال رفع نیازهای استان باشند، اظهار داشت: استان کرمان در بخش‌ هایی نیازمندی‌ هایی دارد که از سایر استان‌ ها تامین می‌شود و باید این نیازها شناسایی و در جهت رفع آن برنامه‌ ریزی شود و کار عملیاتی کرد.

در ادامه این جلسه سرپرست سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه استان کرمان گزارشی از اقدامات مرتبط با انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت کشور و استانداری کرمان در حمایت از توسعه دانش بنیان‌ها ارائه کرد و سپس عناوین تحقیقاتی استان از محل اجرای بند ج تبصره 9 قانون بودجه مطرح و مسائل مرتبط با پارک علم و فناوری استان، طرح تحول آموزش عالی استان و ماموریت گرایی دانشگاه‌ها را در خدمت آموزش بیان کرد.

محمدرضا وحیدی گفت: در این تفاهم نامه 23 طرح پیشران باید در استان پیگیری شود که شامل طرح ‌های صنایع معدنی، حوزه پزشکی و کشاورزی است که باید مدنظر قرار گیرد. همچنین ۱۱ طرح توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری مدنظر قرار می ‌گیرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha