۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی | سمنانی ها ۶۱ میلیارد تومان خرید کردند
مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی سمنان در گفتگو با بازار:

اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی | سمنانی ها ۶۱ میلیارد تومان خرید کردند

سمنان- کاشانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: در طرح جدید چند مزیت ویژه نیز برای مردم در نظر گرفته شده است. 

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در استان سمنان آغاز شده است، تاکید کرد: در مرحله جدید برخی امتیازات و مزیت ها نیز برای مردم در نظر گرفته شده که افزایش ۲۰ درصدی اعتبار باقی مانده کالا برگ، در زمره آنها است.

وی با بیان اینکه ثبات یکساله قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی برای خانواده های مشمول طرح یا همان دهک اول تا پنجم دیگر مزیت اجرای مرحله جدید طرح است، افزود: تمام این تمهیدات برای تسهیل در دسترسی خانواده ها به اقلام اساسی اتخاذ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیکی سابقاً خانواده های دهک های اول تا سوم مشمول بودند که حالا این طرح به دو دهک دیگر یعنی چهارم و پنجم هم سرایت کرده است، گفت: با این تدبیر، گروه بیشتری از مردم از طرح کالا برگ الکترونیک برخوردار می شوند.

کاشانی با بیان اینکه طرح یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی با هدف دسترسی بهتر خانواده ها به اقلام اساسی اجرایی شده است، بیان داشت: شیوه اجرای طرح به این شکل است که مردم دهک های اول تا پنجم ۵۰ درصد یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قیلم کالای اساسی خواهند کرد و سپس ۱۲۰ هزار تومان نیز از دولت دریافت می کنند.

وی افزود: به عبارت دیگر خانواده ها ۳۲۰ هزار تومان خرید اقلام اساسی می کنند و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد که این طرح برای کمک به خانواده های پنج دهک اول تدبیر شده است.

شرط استفاده از این طرح آن است که مردم حتماً نیمی از یارانه خودشان را خرید کنند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه مبلغ کمک هزینه دولت از ۸۰ به ۱۲۰ هزار تومان افزایش و سقف خرید هم از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: مردم می توانند با ۲۰۰ هزار تومان ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت کنند.

کاشانی با بیان اینکه این طرح شامل ۱۱ قلم کالا می شود، گفت: ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات، پنیر و گوشت، روغن و ماکارونی، برنج و قند و شکر در زمره کالاهای این طرح هستند که علاوه بر تمام مشوق های مذکور، قیمت این اقلام هم با قیمت ۱۴۰۱ محاسبه می شود.

وی همچنین افزود: خانواده‌های مشمول طرح می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با استفاده از برنامه کاربردی «شما» یا همان شبکه ملی اعتبار و نیز سامانه shoma.sfara.ir و یا با شماره گیری کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقی مانده اعتبار خود مطلع و در طول ماه از آن استفاده کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در جریان اجرای این طرح تاکنون ۶۱ میلیارد تومان خرید توسط مردم پنج دهم اول استان سمنان انجام شده که ۳۰ میلیارد تومان آن به صورت یارانه کالابرگی و اعتبار بوده و مابقی را مردم پرداخت کردند.

کاشانی با بیان اینکه شرط استفاده از این طرح آن است که مردم حتماً نیمی از یارانه خودشان را خرید کنند، بیان کرد: در صورتی که مردم نیمی از یارانه خودشان را خرید کنند به ازای هر یارانه، ۱۲۰ هزار تومان به موجودی شان افزوده خواهد شد به عبارت دیگر هنوز یارانه وریز نشده، مردم می توانند از آن پیشاپیش استفاده کنند و این یک نوع خط الکترونیکی و اعتباری خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۸٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha