۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
۳۰ درصد از کارمندان بانک‌ها را ایثارگران تشکیل می‌دهند
معاون رئیس جمهور:

۳۰ درصد از کارمندان بانک‌ها را ایثارگران تشکیل می‌دهند

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۰ درصد از کارمندان بانک‌ها را ایثارگران تشکیل می‌دهند که این نیروها می‌توانند پیشرو باشند.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تجلیل از مدیران بانکی ایثارگر گفت: همه افرادی که در این نشست حضور دارند به حوزه ایثار تعلق دارند. این همراهی با آرمان‌های امام و دفاع از انقلاب مایه افتخار است.

وی افزود: حوزه جهاد و ایثارگری تمام نشده، بلکه داستان فلسطین که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم نیز موضوع ایثارگری است و رژیم صهیونسیتی ایران را در این موضوع خطاب قرار داده است، یکی از عرصه‌های مبارزه ما که کارآمدی اسلام را به خطر انداخته جبهه اقتصادی است، این جبهه نیز نیازمند مبارزه است که باید متولیان امر مانند وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه آن را دنبال کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ایران در عرصه‌های سیاسی و امنیتی پیروزی کسب کرده، اما نباید از عرصه فرهنگ و اقتصاد غافل شد. ۳۰ درصد از کارمندان بانک‌ها را ایثارگران تشکیل می‌دهند که این ۳۰ درصد می‌توانند پیشرو باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: یکی از اهداف این نشست دیده شدن موفقیت هاست اگر تمامی ایثارگران دستگاه‌های مختلف به پای کار بیایند دیگر نیازی به بنیاد شهید نیست. اگر افرادی که در حوزه مسکن و نظام بانکی هستند دور هم جمع شوند دیگر مسئله مسکن ایثارگران مطرح نخواهد شد.

وی افزود: اگر بعد از چهل سال هنوز مشکلی در موضوع ایثارگران وجود دارد یعنی دستگاه‌های مختلف پای کار نیامدند، ولی نظام بانکی هم اکنون می‌تواند در این موضوع پیشرو باشد. کادر سازی نیز دارای اهمیت است یعنی نمی‌توان در بنیاد شهید برای نظام بانکی نیرو تربیت کرد. در این شرایط شایسته سالاری نیز صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید به تنهایی در حال رایزنی است، اما ما از شما خواستاریم در جلسه با نماینده‌های مجلس و قانون گذاران این مباحث را مطرح کنید، هر دستگاه باید این جلسات را درون خود تشکیل دهد و بهتر است این جلسات تبدیل به یک سامانه ثبت شده رسمی شود تا دبیرخانه رسمی پیدا کند و بانک مرکزی نیز درگیر این ماجرا شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: به هر میزان که از بنیاد شهید استعلام حقوقی خواسته شود بنیاد جوابگو است، اما از نظر قانونی ما جایگاهی برای پاسخگویی نداریم و ما نمی‌توانیم تعهدات مالی را تضمین کنیم. حوزه حقوقی و تفسیر آن فقط برای داخل بنیاد اهمیت دارد و بیرون از بنیاد ما یک دستگاه اجرایی هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: بنیاد شهید یک جایگاه در دولت دارد که معاونت حقوقی است و برای هر مجموعه معاونت حقوق دستگاه مرکزی مهم است یعنی برای بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اهمیت دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha