۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
روستا کانون مولد کشور است| ۶ هزار قنات قابل احیا در کشور داریم
در حاشیه نمایشگاه روستا آباد مطرح شد

روستا کانون مولد کشور است| ۶ هزار قنات قابل احیا در کشور داریم

مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با بیان اینکه روستا کانون مولد کشور است، گفت: در بحث امنیت غذایی و خدمات حوزه صنعتی و گردشگری اجتماعی وابسته به روستا هستیم.

بازار؛ گروه کشاورزی: سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در نشستت خبری که امروز به مناسبت رو ملی روستا و عشایر در حاشیه نمایشگاه «روستا آباد» برگزار شد گفت: برگزاری نمایشگاه روستا آباد با این هدف است که معتقدیم روستا کانون مولد کشور است و لذا در بحث امنیت غذایی و خدمات حوزه صنعتی و گردشگری اجتماعی وابسته به روستا است. به عبارت دیگر نیاز است که به روستا به عنوان کانون مولد نگاه شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم: باید جایگاه روستا و عشایر را جایگاه تولیدی که به اقتصاد کشور کمک می کند قلمداد کنیم


مدنی افزود: باید جایگاه روستا و عشایر را جایگاه تولیدی که به اقتصاد کشور کمک می کند قلمداد کنیم.

مدنی با بیان اینکه این رویداد در راستای ارایه دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار می شود گفت: طی ۲سال اخیر اتفاقات خوب و کم نظیری در حوزه زیربنایی و اقتصادی رقم خورده است به طوری که سال قبل ۳۴هزار طرح عمرانی و زیربنایی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: از جمله این طرح ها می توان به احداث ۱۶۷هزار واحد مسکونی با اعطای بیش از ۴۵هزار میلیارد تومان تسهیلات در دل روستا اشاره کرد. همچنین بیش از ۳هزار و ۳۰روستا از آب اشامیدنی بهره مند شدند.

مدنی تصریح کرد: علاوه بر این ۱۰هزار کلاس درس در روستاها با ۸هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، راه اندازی شده است. ضمن اینکه در حوزه طرح هادی نیز حدود ۶هزار طرح هادی در این دولت داشتیم که به همت بنیاد مسکن اتفاق افتاده است.

این مقام مسیول خاطر نشان کرد: نکته جالب توجه اینکه شش هزار قنات شناسایی شده که قابل احیا است که از این میزان دو هزار قنات احیا شده است.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی در ادامه اذعان داشت: بیش از ۶۷۰ هزار شغل ایجاد شده و طبق امار سازمان آمار در دولت سیزدهم نرخ بیکاری به ۵.۹ رسیده است در حالی در شروع کار دولت ۷.۶ درصد بوده است.

یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر سرپرست خانوار بهره مند از بیمه اجتماعی روستا و عشایر

مدنی در ادامه گفت: مجموعا در حوزه بیمه اجتماعی روستا و عشایر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی بهره مند شده اند که از این میزان حدود ۷۰۰هزار نفر طی دو سال اخیر رخ داده است.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه از این ۷٠٠ هزار نفر نیز ۲۴۴هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

مدنی همچنین تصریح کرد: از دیگر اتفاقات خوبی که رقم خورده پوشش ۱۱۰هزار نیروگاه خورشیدی است که برای روستاها در حال راه اندازی است که با همکاری سازمان هایی همچون وزارت نیرو موجب بهره مندی ۱۱۰هزار خانوار روستایی می شود.

وی در پایان گفت: برای اسفندماه و قبل از شروع سال جدید، بنا داریم که این نمایشگاه در مراکز سراسر استان ها برگزار شود و از این طریق محصولات روستایی به طور مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha