۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
بخش معدن در کشور نیازمند اکتشاف و استخراج است
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

بخش معدن در کشور نیازمند اکتشاف و استخراج است

اصفهان - کوهی؛ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در گذشته صنایع فولادی از مزیت هایی همچون انرژی ارزان، منابع انسانی، مشوق های صادراتی و غیره برخوردار بودند اما هم اکنون در انرژی باید خود تامین شوند.

به گزارش بازار، مهدی کوهی با بیان اینکه صنایع فولادی در حال حاضر خواستار ثبات در سیاست ‌ها و پرهیز از قیمت‌های دستوری هستند، اظهار کرد: بخشنامه وزارت اقتصاد برای اعمال عوارض بر صادرات فولاد، تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است، علاوه بر این اخیراً برخی از کشورهای منطقه نیز عوارضی بر واردات محصولات فولادی ایران اعمال کرده‌اند.

وی افزود: در گذشته صنایع فولادی از مزیت هایی همچون انرژی ارزان، منابع انسانی، مشوق های صادراتی و غیره برخوردار بودند اما هم اکنون در انرژی باید خود تامین شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت های بزرگ تصریح کرد: بخش معدن نیاز به سرمایه گذاری در حوزه های اکتشاف و استخراج دارد و همچنین افزایش ایمنی و به روز رسانی تجهیزات از دیگر ضروریات معادن است.

وی تاکید کرد: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تنها تولیدکننده ریل در ایران تاکنون ۱۴۵ هزار تن ریل تولید و به راه‌آهن ، شرکت زیرساخت و مترو کلان شهرها تحویل داده است.

کوهی ادامه داد: در خصوص کریدور شرق نیز در حال تنظیم موافقت ‌نامه با وزارت راه برای تامین ریل مورد نیاز این پروژه هستیم.

وی گفت: این مجتمع عظیم صنعتی انواع مقاطع فولادی را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می کند و بر این اساس محصولات تولیدی ذوب آهن همواره در صدر درخواست های مشتریان قرار دارد. هم اکنون تیرآهن‌های بال پهن تا سایز ۲۴ در ذوب آهن می شود و تا پایان سال جاری نیز سایزهای ۲۶، ۲۸ و ۳۰ هم تولید خواهد شد. این نوع تیرآهن‌ها علاوه بر مقاومت مطلوب‌تر، فرآیند ساخت‌ساز را نیز تسریع می کند و لذا در طرح نهضت ملی مسکن نقش تعیین کننده دارند.

شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه ای در این نمایشگاه توانمندی های خود در عرصه معدن از جمله محصول آرک تونلی را به معرض نمایش گذاشت.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha