۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
باغات کردستان شناسنامه دار می شوند|لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

باغات کردستان شناسنامه دار می شوند|لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات

سنندج – برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از شناسنامه دار کردن باغات کردستان و ثبت عملیات کشاورزی در آن به عنوان یکی از برنامه های محوری خبر داد.

محمدمهدی برومندی در حاشیه برگزاری جشنواره منطقه ای گردو در شهرستان بانه، به خبرنگار بازار گفت: صدور شناسنامه برای باغات با اولویت باغات استان کردستان یکی از برنامه های اصلی است و در همین راستا اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم شناسنامه دار کردن باغات کردستان طی امسال و سال آینده، عنوان کرد: با شناسنامه دار کردن باغات، تمامی عملیات کشاورزی در این شناسنامه ها ثبت می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: هشت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ گردو در استان کردستان وجود دارد و به همین دلیل کردستان یکی از مناطق ویژه کشور در تولید این محصول به شمار می رود.

وی گفت: سالانه به صورت میانگین ۴۰۰ هکتار باغات گردو در استان کردستان با ارقام تجاری و جدید سرشاخه کاری می شود و باید این میزان افزایش پیدا کرد.

برومندی یادآور شد: با توجه به سطح باغات گردو در استان کردستان، تاکنون هزار و ۵۰۰ هکتار آن سرشاخه کاری شده و از این لحاظ کردستان جزو استان های پیشرو کشور است.

وی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون در کشور ما حدود ۱.۲ اسب بخار در هر هکتار است و این میزان در بخش باغبانی کمتر است چرا که این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به دنبال تزریق اعتبارات برای جبران آن هستیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره حمایت های مسئولان استانی از بخش کشاورزی، گفت: از نگاه ویژه استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این حمایت ها تقدیر می کنم.

وی با اشاره به سفر خود به استان کردستان، بیان کرد: در این سفر دو روزه ضمن حضور در برنامه های مختلف و بازدید از ظرفیت های بخش باغبانی استان کردستان، اعتبارات ویژه ای نیز به این بخش اختصاص پیدا خواهد کرد.

استان کردستان دارای بیش از هشت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ پردو است که ۸۰ درصد سطح باغات گردو استان مربوط به شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و سنندج است.

پیش بینی های سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نشان می دهد که طی سال جاری بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha