۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
از تبریز سوغاتی چی بخریم؟

از تبریز سوغاتی چی بخریم؟

تبریز یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت است که در بین دوستداران سفر و تفریح جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش بازار، تبریز یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت است که در بین دوستداران سفر و تفریح جایگاه ویژه‌ای دارد. تاریخ این شهر بیانگر بخش مهمی از تاریخ ایران زمین است و یادگاری‌های تاریخی فراوانی را نیز در خود جای داده است. اگر به فرهنگ و معماری‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، از حضور در کلان شهرها لذت می‌برید، بازار گردی را دوست دارید و از همه مهم‌تر از خوردن غذاهای متنوع لذت می‌برید بدون شک تبریز همان شهری است که باید به آن سفر کنید. هنر و صنایع دستی در این شهر به قدری جذاب و رنگارنگ هستند که نمی‌توانید مقاومت کنید هیچ چیزی نخرید. همین مسئله دست شما را برای خرید سوغاتی نیز باز می‌گذارد و این فرصت را برایتان فراهم می‌کند که با خرید سوغاتی‌های جذاب و گوناگون هم خودتان احساس خوبی داشته باشید و هم اینکه این احساس خوب را به عزیزانتان نیز منتقل کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا معروف‌ترین سوغاتی‌های شهر تبریز را به شما معرفی کنیم.

خوراکی‌های معروف تبریزی

نمی‌شود که اسم تبریز و سوغاتی‌هایش را به میان آوریم و از خوراکی‌ها و شیرینی‌های جذاب آن چشم پوشی کنیم. در کلان شهر تبریز خوراکی‌های محلی حرف اول را می‌زنند و میزان محبوبیت آن‌ها به اندازه‌ای است که برخی مسافران فقط برای چشیدن طعم دل‌انگیز و متفاوت این خوراکی‌ها و غذاها به این شهر سفر می‌کنند. با این حساب یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین سوغاتی‌هایی که در سفر به تبریز می‌توانید به عزیزانتان هدیه بدهید خوراکی‌های معروف تبریزی هستند که حس لذت بخش سفرتان به تبریز را به دیگران نیز منتقل می‌کنند. در ادامه چندتا از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های تبریز را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر با تهیه بلیط هواپیما تهران تبریز به این شهر سفر کردید دست خالی از آن باز نگردید.

۱. پنیر تبریزی

هرچیزی را که تا به امروز درمورد طعم و مزه پنیرهای متنوع شنیدید فراموش کنید و به دنبال چشیدن طعم و مزه متفاوت پنیر تبریزی باشید. البته که این پنیر در سرتاسر ایران بسیار معروف است و در مغازه‌های اکثر شهرها نیز یافت می‌شود اما اگر می‌خواهید چشیدن طعم اصیل پنیر تبریزی را تجربه کنید باید آن را مستقیما از خود شهر تبریز و از مغازه‌های معروف و به نام این شهر خریداری کنید. مطمئن باشید که از خرید این سوغاتی پشیمان نمی‌شوید و تمام اعضای خانواده از آن استقبال می‌کنند.

از تبریز سوغاتی چی بخریم؟

۲. باقلوای کادایف

باقلوای کادایف یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های ترکی است که در بین مردم ترک زبان به روش‌های گوناگونی طبخ می‌شود. به عنوان مثال پنیر موزارلا و کرم خامه‌ای دو نوع متفاوت از موادی هستند که برای تهیه این شیرینی خوش طعم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیرینی یکی از شیرینی‌های سنتی شهر تبریز است که علاوه بر طعم و مزه لذیذی که دارد شکل متفاوت آن نیز جذاب و دوست داشتنی است و ترکیب رشته‌های گلوله شده آن برای هرکس و علی الخصوص کودکان جذاب خواهد بود.

۳. مربای گل سرخ

تعریف مربای گل سرخ را همیشه از شهر کاشان شنیده‌ایم اما بهتر است بدانید در شهر تبریز نیز این مربا به شیوه خاصی طبخ می‌شود که آن را به یکی از خوراکی‌های معروف شهر تبریز تبدیل کرده است. طعم و مزه متفاوت مربای گل سرخ تبریزی به قدری جذاب است که مطمئنا پس از تمام شدن این مربا باز هم با خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر تبریز برای تهیه آن اقدام می‌کنید.

از تبریز سوغاتی چی بخریم؟

۴. قرابیه

شیرینی قرابیه از شیرینی‌های سنتی معروف تبریز است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود. به دلیل اینکه مغز پسته یکی از ترکیب‌های اصلی در این شیرینی است قرابیه نسبت به دیگر شیرینی‌های تبریزی کمی گران است اما طعم و مزه لذیذ آن ارزش هزینه بیشتر را دارد.

۵. حلوا بزرک

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و از شهر تبریز سوغاتی را تهیه کنید که علاوه بر خوشمزه بودن مقوی نیز باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید حلوا بزرک را امتحان کنید. این حلوا از دانه‌های سیاه رنگی به نام بزرک تهیه شده که خواص بسیار زیادی دارد و جزء خوراکی‌های مقوی تبریز طبقه‌بندی می‌شود. مصرف دوگانه این شیرینی را زمانی متوجه می‌شوید که بدانید علاوه بر قنادی‌ها می‌توانید آن را از عطاری‌های شهر تبریز نیز تهیه کنید.

صنایع دستی معروف شهر تبریز

۱. چرم تبریز

چرم تبریز به اندازه‌ای در بین ایرانیان مشهور است که نیازی به معرفی دوباره ندارد. تقریبا اولین چیزی که هر ایرانی با شنیدن نام محصولات چرمی به یاد می‌آورد شهر تبریز است که این نشان از شهرت و معروفیت آن در کشور دارد. کیفیت، زیبایی و دوام بالای محصولات چرمی تبریز برای هر کسی شناخته شده است و می‌توان به عنوان یک سوغاتی هیجان‌انگیز نیز از آن‌ها استفاده کرد.

۲. فرش و تابلو فرش

شهرت جهانی قالی‌ها و تابلو فرش‌های شهر تبریز را زمانی متوجه می‌شوید که بدانید این شهر به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شده است. طرح و نقش‌های رنگارنگ و جذاب تابلو فرش‌ها و فرش‌های تبریز بی‌نظیر و شگفت‌انگیز هستند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. اگر به دنبال یک سوغاتی نفیس و زیبا از کلان شهر تبریز هستید بدون شک خرید قالی و تابلو فرش گزینه‌ای بسیار جذاب است و حتی اگر قصد خرید سوغاتی نیز ندارید به شما توصیه می‌کنیم با رزرو تور تبریز و سفر به این شهر تماشای اینهمه شکوه و زیبایی را از دست ندهید.

سخن آخر

تبریز مهد فرهنگ و تاریخ ایران زمین است و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران نیز به حساب می‌آید. تجمع جمعیت در این شهر نشان از محیط زندگی خوب در آن دارد که این شهر را برای مسافرت نیز مناسب می‌کند. امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی در این کلان شهر وجود دارند که در کنار آثار تاریخی، فرهنگ غنی مردم تبریز، آب و هوای خوب و طبیعت زیبایی که دارد می‌تواند یک مقصد ایده آل برای تفریح و مسافرت باشد. سوغاتی‌های شهر تبریز به فراخر فرهنگ غنی این شهر بسیار متنوع هستند و این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا براساس سلیقه خود گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب داشته باشند. ما در این مقاله سعی کردیم تا معروف‌ترین سوغاتی‌های شهر تبریز را به شما معرفی کنیم و برای خرید جذاب‌ترین سوغاتی‌ها از این شهر به شما یاری برسانیم.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha