۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
فازبندی تنها راه اجرایی کردن منطقه آزاد اینچه‌برون| طراحی درست لازم است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

فازبندی تنها راه اجرایی کردن منطقه آزاد اینچه‌برون| طراحی درست لازم است

گرگان- قره باش، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: با توجه به شرایط مالی و پولی ایران، منطقه آزاد اینچه‌برون باید فازبندی شود.

رحمان قره باش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به شرایط مالی و پولی ایران، منطقه آزاد اینچه‌برون باید فازبندی شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: ابتدا باید طراحی درست و کاملی از منطقه آزاد انجام شده و طی فازهای متعددی به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در فاز اول دولت و حاکمیت باید زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه دسترسی و غیره را آماده و آن را به سرمایه‌گذار واگذار کرد.

قره باش گفت: طراحی و فازبندی مهم‌ترین مسئله در منطقه آزاد اینچه برون است و می‌توان در تکمیل آن و اجرای فازها از بخش خصوصی کمک گرفت.

عضو اتاق بازرگانی گرگان توضیح داد: بحث‌های مدیریتی و تعیین مدیرعامل و هیئت امنا هم در حال انجام است و کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ باید فردی مطلع و مورد وثوق انتخاب شده تا بتواند از پس مدیریت این منطقه برآید.

وی بیان کرد: مهم‌ترین قسمت پروژه، طراحی است که باید توسط کارشناسان و مشاوران خبره و زبده انجام شود.

قره باش گفت: ۱۳ هزار هکتار اراضی زمین باید طی هفت الی هشت فاز آماده شود زیرا دولت نمی‌تواند تمام اعتبارات آن را در ابتدا تامین کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اضافه کرد: مزیت منحصر به فرد منطقه آزاد اینچه برون نسبت به سایر مناطق آزاد، نداشتن معارض است.

وی گفت: از اینچه برون تا انتهای منطقه آزاد، این منطقه معارض نداشته و تماماً اراضی ملی است.

قره باش ادامه داد: البته راه آهن زمینی ۵۰۰ هکتاری را تحت عنوان منطقه لجستیک در اختیار دارد که کار راه آهن خدماتی است و ربطی به عملیات عمرانی ندارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha