۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
ثبت رکورد تاریخی برای صادرات گاز آمریکا طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳
آژانس بین المللی انرژی خبر داد؛

ثبت رکورد تاریخی برای صادرات گاز آمریکا طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳

صادرات گاز مایع LNG آمریکا طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳ رکوردی تاریخی به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صادرات گاز مایع LNG آمریکا طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳ رکوردی تاریخی به نام خود ثبت کرد.

آزانس بین المللی انرژی (EIA) با انتشار گزارشی از آخرین وضعیت صادرات و بازار نفت و گاز جهان تایید کرد که ایالات متحده طی نیمه نخست سال جاری میلادی، روزانه بیش از ۲۰.۴ میلیون متر مکعب گاز مایع LNG به خارج از این کشور صادر نموده که نشان دهنده افزایش ۴ درصدی به نسبت بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ است. با اینحال، به گفته آژانس، میزان تقاضای جهانی برای گاز مایع همچنان ضعیف به نظر می رسد.

گفته می شود ایالات متحده به عنوان بزرگترین صادر کننده منابع گاز مایع جهان، بین ماه های ژانویه تا ژوئن بیش از ۶۶ درصد از صادرات خود به دو مشتری اصلی گاز این کشور یعنی مکزیک و کانادا را با استفاده از خطوط لوله گاز منتقل کرده است.

عدم افزایش واردات گاز مایع از سوی مکزیک

مکزیک به عنوان یکی از دو مشتری اصلی گاز مایع آمریکا، از سال ۲۰۱۹ به این سو تقریبا میزان صادرات خود را افزایش نداده است. موضوعی که می تواند نهایتا منجر به تضعیف بازار گاز صادراتی آمریکا طی ماه های آتی شود. بخش عمده گاز صادراتی ایالات متحده از طریق خطوط لوله به بخش های مرکزی و جنوب غربی مکزیک صادر می شود.

کاهش واردات گاز از کانادا

ایالات متحده علیرغم صادرات گسترده گاز خود به دو کشور مکزیک و کانادا، همزمان در بخش هایی، گاز مورد نیاز خود را از کانادا وارد می نماید. با این وجود، آخرین آمارهای آژانس بین المللی انرژی نشان دهنده کاهش ۵ درصدی گاز مایع آمریکا از کانادا طی شش ماهه نخست سال جاری است که حاصل تضعیف بازار گاز مایع در این کشور می باشد.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha