۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
خرید لوازم ماکت سازی

خرید لوازم ماکت سازی

برای خرید لوازم ماکت سازی باید انواع این لوازم را به طور کامل بشناسید.

به گزارش بازار، برای خرید لوازم ماکت سازی باید انواع این لوازم را به طور کامل بشناسید. ماکت سازی با استفاده از روش‌ های گوناگون و وسیله‌ های خاصی انجام می‌ گردد. لوازم مورد نیاز برای ساخت انواع ماکت تا حدودی گران هستند. قبل از اینکه ماکت سازی را آغاز کنید باید ایده ‌تان را مشخص نمایید.

خرید لوازم ماکت سازی

وسیله ساخت ماکت

آشنایی با انواع لوازم ماکت سازی

برخی از مهم ‌ترین لوازم ماکت سازی که باید به آنها آشنا باشید عبارت هستند از :

ابزارهای اندازه گیری و خط کشی

ابزار اندازه‌گیری و خط کشی به عنوان مهم ‌ترین وسیله‌ های ماکت سازی شناخته می‌ شوند. شابلون، خط‌کش و پیستوله به عنوان وسیله‌ های اندازه ‌گیری و خط کشی هستند که کاربرد زیادی دارند. به طور معمول برای رسم شکل ‌های گوناگون باید از شابلون استفاده شود. جهت اندازه‌گیری ماکت، خط‌کش‌ ها و پیستوله ‌ها را مورد استفاده قرار می‌ دهند.

نوشت افزارها

یکی دیگر از وسیله ‌های ماکت سازی، نوشت افزارها می ‌باشند. نوشت افزارها در دسته ‌بندی‌ های گوناگون قرار می‌ گیرند. مداد، روان نویس راپیدی، ماژیک و ابزار رنگ آمیزی، آبرنگ، راپید، اتود یا مداد مکانیکی و ... به عنوان نوشت افزارها شناخته می‌ شوند. هر یک از نوشت ‌افزارها را باید برای کشیدن اشکال گوناگون مورد استفاده قرار دهید. برای رسم ابتدایی باید از مدادهای مناسب استفاده شود. روان نویس راپیدی با قطرهای متفاوت تولید می ‌گردد. برای رنگ آمیزی و همچنین ایجاد بافت، به ماژیک ‌ها نیاز دارید.

ابزار برش مهمترین وسیله‌ ماکت 

ابزار برش به عنوان دیگر لوازم ماکت سازی شناخته می‌ شوند. لوازم ساخت ماکت مانند قیچی و کاتر کاربرد زیادی برای برش دارند. کاتر به عنوان یک ابزار برش دستی شناخته می ‌شود که سریعا برش را ایجاد می‌ کند. تنوع کاترهای دستی زیاد است. قیچی در اندازه‌ های گوناگون و برای برش‌ های متفاوت تولید می‌ شود. به طور کلی ساخت ماکت بدون استفاده کردن از قیچی امکان‌ پذیر نخواهد بود.

خرید لوازم ماکت سازی

صفحه برش

صفحه برش به عنوان دیگر وسیله‌ های ماکت سازی شناخته می‌ شود. بنابراین صفحه برش باید دارای استانداردهای لازم باشد. کاغذ رنگی، فوم، یونولیت، کاغذ هیپرو، چوب پنبه و ... به عنوان مهم‌ ترین صفحه‌ های برش شناخته می‌ شوند. صفحه‌ه ای برش را باید بر اساس نوع ماکتی که می‌ خواهید بسازید انتخاب کنید. استفاده از فوم برای ساخت انواع ماکت متداول ‌تر از دیگر صفحه‌ های برش است.

خرید لوازم ماکت سازی

لوازم ساخت ماکت

چسب مهمترین وسیله‌ های ماکت سازی

چسب ‌ها به عنوان دیگر لوازم ماکت سازی شناخته می‌ شوند. پس چسب ‌های ماکت در دسته ‌بندی ‌های حرارتی، دوطرفه، کاغذی، ماتیکی، مایع و ... قرار می‌ گیرند. هر یک از این چسب‌ ها کاربرد متفاوتی برای ساخت انواع ماکت‌ ها دارند.

هدف از ماکت سازی

در سراسر جهان اکثر مهندسان در صنایع مختلف از ماکت های متنوعی برای مدلسازی استفاده می کنند تا محصول جدید  را در معرض دید تماشاچیان قرار دهند. از اهدافی که در ماکت سازی دنبال می شوند در ادامه آمده است:

-مهم ترین هدفی که در ساخت ماکت ها کاربرد دارند، عبارتند از “بررسی موضوع موردنظر از زوایای متفاوت”.  برخی از ماکت های معماری اینگونه هستند؛ بنا یا سازه مورد نظر را در مقیاس کوچکتری و در قالب ماکت می سازند تا بتوانند آنرا از ابعاد گوناگون بررسی کنند و گاه با دیدن آن ایراد را پیدا کنند.

 ماکت ها در سایز های دو بعدی یا سه بعدی ساخته می شوند و وسیله بسیار موثر در رشته های معماری، شهرسازی و ساختمان سازی و یا هر رشته بصری دیگر به شمار می رود. علاوه بر این از مفیدترین ابزارها برای نمایش سریع اطلاعات محسوب می شود  و به سادگی می توان یک ایده را در چارچوب ماکت های ساده ساخت و وقتی نمی توان آن را به صورت های دیگر به زبان روشن توضیح داد ماکت ها بهترین ابزار هستند.

خرید لوازم ماکت سازی

لوازم ماکت سازی حرفه ای

ساخت ماکت و مدل سازی مختص گروه خاصی از افراد نبوده و مخاطبین سنین مختلف از مبتدی تا حرفه ای را در بر می گیرد.

هر ماکت با توجه به نیاز پروژه از مواد و متریال مختلف استفاده می کند. مواد مورد استفاده در ماکت ها متنوع هستند. برخی از مهمترین این ابزارها عبارتند از :

پلکسی گلاس ، فوم برد ، MDF ، انواع مقوا ، رزین ، یونولیت ، انواع پلاستیک ، لوله های پلیکا یا  PVC ، انواع چسب ، بتونه سنگی ، فوم های تزریقی ، طلق ، رنگ های صنعتی ، انواع خط کش و گونیا ، کاغذ سنباده ، قیچی و انواع کاترها و… .

لوازم ماکت سازی برای مدرسه

فروشگاه لوازم هنری گلدیس ارائه دهنده انواع ابزار ماکت سازی می باشد.لذا برای تمرین ماکت می توانید کلیه لوازم مورد نیاز را از سایت گلدیس گروپ تهیه نمایید. در صورتی که محصول مورد نظر شما در لیست محصولات فروشگاه نبود با پشتیبانی تماس بگیرید.

خرید لوازم ماکت سازی

برخی از لوازم ماکت برای مدرسه عبارتند از :

  1. قیچی
  2. دستگاه چسب حرارتی تفنگی
  3. کاتر
  4. خط کش فلزی
  5. پارچه نمدی
  6. فوم در ضخامت های مختلف
  7. چسب چوب و نوار چسب های رنگی و طرح دار و چسب ماتیکی

خرید لوازم ماکت سازی از فروشگاه لوازم هنری عمده گلدیس

انواع ابزار و مواد ماکت سازی در تنوع زیاد و مدلهای مختلف را می توانید در فروشگاه گلدیس گروپ مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید. در صورتی که قصد خرید عمده انواع لوازم معماری و ماکت را دارید می توانید از طریق شماره تماس مستقیم با کارشناسان ما (گروه گلدیس) در ارتباط باشید.

گروه هنری گلدیس در تمام مراحل فعالیت خود مشتری را در راس اهداف خود قرار داده و همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان عزیز بوده است. شما می توانید مناسب ترین قیمت ها را در فروشگاه اینترنتی لوازم هنری عمده گلدیس بیابید. محصولات متنوع با قیمت مناسب و کیفیت بالا راز موفقیت گلدیس گروپ در طول دو دهه فعالیتش بوده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha