۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
کل آب تنظیمی استان زنجان به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی :

کل آب تنظیمی استان زنجان به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است

زنجان-نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ،گفت: کل آب تنظیمی استان  زنجان در طول سال‌های متمادی به ۴۵ میلیون مترمکعب نمی‌رسید و با تلاش‌های فراوان آن را به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رساندیم.

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: در نقاط مختلفی از شهرستان خدابنده می‌توان نسبت به جمع‌آوری و ذخیره آب‌های سطحی اقدام کرد.

وی اظهار کرد: کل آب تنظیمی استان زنجان در طول سال‌های متمادی به ۴۵ میلیون مترمکعب نمی‌رسید و با تلاش‌های فراوان آن را به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رساندیم که همین میزان هم نسبت به استان‌های دیگر مورد اجحاف واقع شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌های دیگر در بدترین شرایط بارندگی برخی سدها ۵۰ درصد آورده دارد و باید کاری کنیم که بتوان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب آب جمع‌آوری کرد.

حسینی تصریح کرد: در برخی جاها ظرفیت برای تحول کشاورزی وجود دارد تا مردم بتوانند از این ظرفیت برای تولید و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کنند.

وی افزود: ضرورت وجود مراکز تحقیقاتی کاملا روشن است و از طرفی خروجی این مراکز و ارتباط با جامعه اهمیت بسیاری و این موضوع جای کار زیادی دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در کشاورزی دیم بخش اعظمی از کار را آب تحقق می‌بخشد و اگر نباشد برخی از اهداف مغفول می‌ماند و باید کاری کنیم که بیشترین بازدهی را با کمترین مصرف آب داشته باشیم و با توجه به تغییرات اقلیمی محکوم به این تفکر هستیم.

حسینی گفت: توجه به موضوع دیم با دانش روز اهمیت در تامین امنیت غذایی مهم است و باید ارتباط منطقی برای گسترش دانش فنی کشاورزی در شهرستان‌ها ایجاد شود؛ چراکه کشاورزی با همه عوامل و حلقه‌های تولیدکنندگان و جامعه هدف نیازمند حمایت‌های مراکز تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیاز به تجهیزات دارد و پیگیری امور را وظیفه خود می‌دانیم و باید کشاورزان به‌ویژه در مناطق محروم مورد حمایت و آموزش قرار گیرند.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha