۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن  همتشان را مضاعف کنند
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند

گرگان-مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال‌ها در مورد آن کم کاری شده است.

وی بیان کرد: چهار میلیون مسکن اعلامی از سوی رئیس‌جمهور ریشه مطالعاتی داشته و نیاز کشور به مسکن بیش از این میزان است.

مالکی ادامه داد: در سال ۹۵ الی ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است و آن چیزی هم که ساخته شده توازن موقعیتی نداشته است.

مالکی گفت: روش تامین زمین براساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: براساس قانون، آماده‌سازی زمین برعهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده‌سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و براساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد.

۱۷۱ همت قرارداد بسته شده است

وی افزود: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته‌ایم ۱۷۱ همت است و با این عدد فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی هم گفت: بنیاد مسکن ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است.

مسکن مهر بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شودمعاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استان گلستان به همراه خوزستان جزو استان‌هایی است که بیشترین مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمار مسکن مهر گلستان با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود دارد می‌توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک سازی را یکی از روشهای تامین زمین برای استان گلستان برشمرد و تاکید کرد در مراحل تصویب شهرک ها باید تسریع شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha