اتحادیه‌ اروپا از قوانین سختگیرانه علیه غول‌های فناوری حمایت می‌کند
رویترز:

اتحادیه‌ اروپا از قوانین سختگیرانه علیه غول‌های فناوری حمایت می‌کند

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا به پیش‌نویس قانونی رای دادند که گوگل، سکوهای متا و سایر سکوهای برخط بزرگ دیگر را در بازبینی محتوا محدود می کند.

به گزارش بازار، رویترز اعلام کرد، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا به پیش‌نویس قانونی رای دادند که گوگل، سکوهای متا و سایر سکوهای برخط بزرگ دیگر را در بازبینی محتوا محدود می کند.

پیش‌نویس قانونی، سکوهای برخط را ملزم می‌کند که محتوای خبری را ۲۴ ساعت قبل از حذف آن در صورت نقض قوانین تعدیل محتوا، حفظ کنند.

این پیش نویس را که به عنوان ماده ۱۷ قانون آزادی رسانه‌ها شناخته می‌شود، سال گذشته توسط کمیسیون اروپا برای اطمینان از تکثر رسانه‌ها و حفظ استقلال سرمقاله‌ها پیشنهاد کرد، این بند زنگ خطر را در میان سکوهای برخط به صدا درآورده است.

قانون‌گذاران در بیانیه‌ای گفتند: رسانه‌ها باید از تصمیم سکوها برای حذف یا محدود کردن محتوای خود در یک فرصت ۲۴ ساعته برای پاسخگویی مطلع شوند. این سکوها می‌توانند پس از مدت ۲۴ ساعت مورد مد نظر را اگر با شرایط و ضوابط موجود در تضاد باشد حذف، محدود یا به تنظیم‌کننده‌های ملی ارجاع دهند.

سی سی آی‌ای اروپا، که اعضای آن شامل گوگل، متا و ایکس (توئیتر) هستند، گفت شاید ماده ۱۷ توسط برخی برای انتشار اطلاعات نادرست مورد سوء استفاده قرار گیرد.

ماتیلد ادجوتور، مدیر ارشد سیاست گذاری سی سی آی‌ای اروپا در بیانیه‌ای گفت: معافیت رسانه ای، بازیگران سرکش را توانمند می‌کند و به جای اصلاح هر چیزی، حفره‌های جدیدی برای انتشار اخبار جعلی ایجاد می‌کند.

قانون‌گذاران به ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای جاسوسی علیه روزنامه نگاران رأی دادند، مگر اینکه بتوان آن را به عنوان آخرین راه حل توجیه کرد و همچنین رسانه‌ها را ملزم به شفاف سازی درباره مالکیت آن‌ها کرد.

قانون‌گذاران باید در ماه‌های آینده جزئیات قوانین پیشنهادی را با کشورهای اتحادیه اروپا بررسی کنند تا به تصویب برسد.

نگرانی‌ها در مورد مداخله سیاسی در رسانه‌ها در آستانه انتخابات حیاتی در لهستان در ماه جاری و پارلمان اروپا در سال آینده افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha