۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در گلستان راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان:

دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان- صابری، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت:دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان گلستان به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

علیرضا صابری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کار تحقیقاتی نیاز و زیربنای توسعه کشاورزی است و به واسطه شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز تحقیقات انجام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد: در همین راستا دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان گلستان به زودی راه‌اندازی خواهد شد که اعتبارات آن با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری جذب شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال آموزش و ترویج هستیم یعنی به دنبال این هستیم که یافته‌ها در مزارع و فارم‌ها ضریب نفوذ یافته و رسوخ دانش باعث افزایش تولید کمی و کیفی شود.

صابری با بیان این که ۸۰ درصد وظایف ما منطقه‌ای و استانی و ۲۰ درصد هم وظایف ملی داریم، ادامه داد: دو شعبه آموزشی در گرگان و کردکوی داشته و شش بخش تحقیقاتی داریم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان متذکر شد: وظیفه امروز ما دفاع از امنیت غذایی است و جنگ اوکراین نشان داد که ما در غلات وابسته هستیم و لذا باید به دنبال خودکفایی باشیم.

وی عنوان کرد: بخش تحقیقاتی مختص گیاهان زراعی است و هسته اولیه بذر را تولید و ارقام متناسب با استان را معرفی می‌کنیم.

صابری گفت: اگر مرکز تحقیقات تعطیل شود، ضربه ناگهانی به تولید وارد خواهد شد زیرا حتی اگر افزایش تولید هم نداشته باشیم حفظ تولید یک دستاورد است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان توضیح داد: از نظر ژنتیکی عمر هر گیاهان زراعی بعد از پنج سال به اتمام می‌رسد و تولید یک رقم متوسط هفت سال به طول می‌انجامد لذا باید تحقیقات و معرفی ارقام جدید ادامه داشته باشد.

طبق گفته وی برای معرفی یک رقم جدید بین چهار الی ۱۲ سال زمان لازم است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha