۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
طراحی و اجرای شبکه فیبرنوری در بناها به مهندسان برق ساختمان رسید
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان:

طراحی و اجرای شبکه فیبرنوری در بناها به مهندسان برق ساختمان رسید

گرگان- حسینی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تفاهمنامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان به امضا رسید.

سیدمجید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: روز گذشته (۱۰ مهرماه) تفاهم‌نامه‌ای بین حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها، به امضا رسید.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها که پیش‌تر توسط شرکت های پیمانی با شرکت مخابرات ایران انجام می شد، توسط گروه مهندسان برق سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: در راستای انجام چنین اقدامی، مهندسین برق سازمان نظام مهندسی ساختمان در هر استان، دوره هایی را با همکاری شرکت مخابرات ایران در یک مدت زمان کوتاه گذرانده و در نهایت یک گواهینامه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: پس از گذراندن دوره یاد شده، طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری ساختمان ها را بر عهده می گیرند.

حسینی اضافه کرد: به دلیل سرقت، خرابی ها و سایر مشکلاتی که کابل های مسی داشتند و همچنین در پی پیشرفت فناوری و همچنین توسعه زیرساخت های مخابراتی کشور، فیبرهای نوری جایگزین خطوط مخابراتی شدند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: برای اجرای این تفاهمنامه، شیوه نامه ای تدوین شده که مهندسان با تکیه به این شیوه نامه دوره مذکور را گذرانده و اقدامات لازم را انجام می دهند.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha