۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر در آلمان بر اثر گرما

مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر در آلمان بر اثر گرما

موسسه روبرت کخ تخمین می‌زند که در تابستان امسال حدود ۳۱۰۰ نفر بر اثر گرما در آلمان جان خود را از دست باشند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش موسسه روبرت کخ بیشتر فوت شدگان بر اثر گرما سالمندان بالای ۸۵ سال بوده اند.

این موسسه که قرار است گزارش نهایی خود را در پاییز منتشر کند اعلام کرد بر اساس برآورد اولیه زنان بیشتر از مردان بر اثر گرما جان خود را از دست داده اند که دلیل این امر شمار بیشتر زنان سالمند نسبت به مردان است.

در عین حال آمار فوتی‌های گرما در تابستان امسال کمتر از سال گذشته است و موسسه روبرت کخ برای سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۵۰۰ مرگ ناشی از گرما را ثبت کرد که یک دلیل اصلی آن در ارتباط با همه گیری کرونا بود.

بر اساس این گزارش‌ها آمار فوتی‌های گرما در آلمان از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو، در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به بالاترین سطح خود یعنی بیش از ۶۰۰۰ مرگ و میر رسید.

موسسه روبرت کخ اعلام کرد: ارقام منتشر شده تخمینی است و در گواهی فوت به ندرت گرما به عنوان علت مرگ ذکر میشود گرما در بیشتر موارد عامل تشدید کننده بیمارهای قبلی ست.

وزیر بهداشت آلمان مرداد امسال طرحی را برای حفاظت از گرما ارائه و هدف از این طرح را نگه داشتن شمار مرگ و میر ناشی از گرما به زیر ۴۰۰۰ نفر عنوان کرد.

این طرح شامل افزایش آگاهی از خطرات گرما، توصیه به اقدامات حفاظتی و اعلامم هشدار در گرمای شدید است.

همچنین وزارت بهداشت از بسیاری از مطب‌ها و مراکز مراقبتی خواسته است توصیه‌های مربوط به نحوه رفتار در هوای گرم در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha