۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
فعالیت ۷۱۷ واحد دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی کشور
سرپرست سازمان صنایع کوچک اعلام کرد

فعالیت ۷۱۷ واحد دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی کشور

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از مجموع هزار و ۸۰۰ قرارداد بسته شده با شهرک‌های صنعتی ایران در نیمه اول امسال ۵۰ قرارداد مربوط به دانش بنیان‌ها است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیازمندی شرکت‌های دانش بنیان، توزیع محصولات در بازار است؛ شرکت‌های دانش بنیان باید نیاز کشور را بررسی کرده و مطمئن شوند پس از تولید محصول یا سرمایه گذاری در دانش و فناوری، سرمایه آن‌ها باز می‌گردد.

وی، افزود: در راستای سیاست‌های کلانی که وزارت صمت در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کند، اخیرا این وزارتخانه یک بسته حمایتی را در حوزه فعالیت‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان رونمایی کرده است.

مقیمی ادامه داد: ۱۰ درصد پیش پرداخت برای شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه خدمات در حوزه سخت افزاری کاهش پیدا کرده است و همچنین اقساط پرداخت حق بهره برداری از ۳۶ به ۴۲ ماه افزایش پیدا کرده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۰ درصد از اقساط باقی مانده یک واحد دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی در بازه و برنامه زمانبندی تعیین شده اگر بتواند طرح را به پایان برساند، به عنوان مشوق در نظر گرفته می‌شود و اگر طرح زودتر از مودعد به پایان برسد این رقم به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مقیمی افزود: درباره کمک‌های حوزه نرم افزاری، فن بازارهایی در داخل شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند ۲ هزار و ۱۳ نیاز فناورانه را شناسایی و از این میزان ۵۵۰ مورد را رفع کنند.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha