۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
۸۰ هزار خانه خالی برای اولین بار در تاریخ کشور مشمول مالیات شد
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

۸۰ هزار خانه خالی برای اولین بار در تاریخ کشور مشمول مالیات شد

عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور، برای ۸۰ هزار واحد مسکونی برگه تشخیص مالیات بر خانه‌های خالی صادر شده است.

به گزارش بازار، هادی عباسی با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی، ‌اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به طور کلی دو سیاست کلی افزایش تولید و عرضه مسکن در کنار کنترل سوداگری را دنبال می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این دو محور هرگز جانشین هم نیستند؛ برخی به ما می‌گویند اگر عرضه را درست کنید مسأله سوداگری حل خواهد شد و برخی دیگر عنوان می‌کنند اگر سوداگری را کنترل کنید نیاز به عرضه نداریم در حالی که هر دو این راهکارها نیاز بازار مسکن هستند و ما دو محور را در پیش گرفته‌ایم.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ برای ۸۰ هزار واحد مسکونی برگه تشخیص مالیات بر خانه‌های خالی صادر شده است؛ مسیر طی شده برای رسیدن به این نقطه مسیر بسیار پیچیده و سختی بوده و بارها از سامانه‌های مختلف اطلاعاتی و خوداظهاری مردم تقاطع‌گیری شده است.

عباسی گفت: در حوزه ساماندهی مشاوران املاک ما با صفنی مواجه بودیم که بیشترین فعالیت غیرمجاز را برای خود ثبت کرده بود طبیعتا حرکت به سوی قانون‌مدار کردن این صنف کار دشواری بود که انجام شد و ثمرات آن در بازار مسکن هویدا شد.

این مقام مسؤول تأکید کرد: کارهای انجام نشده بسیاری پیش‌روی ماست اما وزارت راه و شهرسازی با تمام توان و ظرفیت خود به سوی حل مسأله مسکن پیش می‌رود.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha