۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
۲۵ درصد قیر مصرفی توسط شهرداری‌ها به بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص می‌یابد
در جلسه با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح شد؛

۲۵ درصد قیر مصرفی توسط شهرداری‌ها به بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص می‌یابد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مقرر است تا سازمان شهرداری‌ها طبق دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد قیر مصرفی، حداقل ۲۵ درصد قیر در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را برای بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص دهد.

به گزارش بازار، جلسه‌ای به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته پیرامون جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و دستورکار جلسه آتی با حضور محمدآئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، محمد جوانمردی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و رضا مهدی زاده مدیرکل دفتر توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

به گفته آئینی در این جلسه مقرر شد، شرکت بازآفرینی شهری ایران اطلاعات رقومی (GIS) بافت‌های ناکارآمد شهری را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کند.

اختصاص حداقل ۲۵ درصد قیر مصرفی توسط شهرداری‌ها به بافت‌های ناکارآمد شهری

وی ادامه داد: همچنین قرار بر این شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طبق دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد قیر مصرفی، حداقل ۲۵ درصد قیر در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را برای بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص دهد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به پیگیری موضوع بازنگری در شرح خدمات تهیه و تدوین طرح‌های هادی روستایی برای روستاهای واقع در حریم شهرها مبتنی بر مقتضیات روستاهای یاد شده توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد.

همچنین در این جلسه بارگذاری اطلاعات، برنامه اقدام مشترک و عملکرد در بافت‌های ناکارآمد شهری در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری توسط شهرداری‌ها از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این مقرر شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران تدابیر حمایتی و تشویقی از شهرداری‌های شهرهای دارای برنامه اقدام مشترک مصوب را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در این جلسه مقرر شد، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران، تدابیر حمایتی و تشویقی از شهرداری‌های شهرهای دارای برنامه اقدام مشترک مصوب را در اولویت کاری خود قرار دهند.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha