۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
افزایش تجارت ۴ برابری با بلاروس در نیمه نخست امسال
معاون سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

افزایش تجارت ۴ برابری با بلاروس در نیمه نخست امسال

­ معاون سازمان توسعه تجارت گفت: تجارت ایران و بلاروس در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۴ برابری داشته است؛ اراده دو کشور افزایش روابط تجاری و اقتصادی بیش از این میزان است.

به گزارش بازار، محمدصادق قنادزاده معاون سازمان توسعه تجارت گفت: نقش آفریقای جنوبی در پیمان‌های مالی بریکس و سایر پیمان‌ها بین المللی برای کشورمان دارای اهمیت است. این اهمیت دلیل سفر گذشته رئیس جمهور برای حضور در اجلاس بریکس و سفر آتی ایشان به این منطقه است.

قنادزاده در ادامه افزود: در این سفر بیش از ۱۰ توافقنامه در حوزه‌های مختلف معدن، انرژی، کشاورزی و ... به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

وی بیان کرد: در هفته آتی اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در تهران برگزار خواهد شد. در این کمیسیون درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در حوزه صنعتی، کشاورزی، انرژی و همچنین عملیاتی شدن اسناد قبلی امضا شده، بین دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت بعد از این کمیسیون سفر معاون اول به بلاروس را خواهیم داشت.

قنادزاده گفت: تجارتمان با بلاروس در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش داشته است. سفرآتی معاون اول به بلاروس و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور نشان از اراده دو کشور برای گسترش روابط تجاری بیش از این میزان است.

معاون سازمان توسعه تجارت اضافه کرد پیش بینی ما این است که درآینده شاهد بدست آوردن دستاوردهای بزرگی در روابط اقصادی کشورمان با کشورهای آفریقای جنوبی باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha