۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
حمایت صندوق کارآفرینی از هزار طرح راکد و نیمه راکد
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

حمایت صندوق کارآفرینی از هزار طرح راکد و نیمه راکد

رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از ۱۰۰۰ طرح راکد و نیمه راکد خبر داد.

به گزارش بازار، نعمت الله رضایی در گفتگویی اظهار داشت: آنچه عمدتاً کمتر تحقق می‌یابد سهم بهره‌وری است که باید سرمایه‌های راکدی که در کشور سرمایه‌گذاری شده به چرخه تولید برگردد.

وی افزود: بخشی از طرح‌ها در کشور یا راکد هستند و یا زیر ظرفیت اسمی خود (کمتر از ۵۰درصد) فعالیت می‌کنند و یا اینکه بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد تا به چرخه تولید برگردد، به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیاء به نمایندگی از معاونت توسعه روستایی برای حمایت از ۱۰۰۰ طرح منعقد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به نظام اداری کشور گفت: شورای برنامه‌ریزی توسعه و کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام و راکدی را که واجد شرایط بهره‌برداری باشند را معرفی می‌کنند تا بعد از بررسی در چرخه حمایت قرار گیرند.

رضایی بیان داشت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ منابع مربوطه برای طرح‌ها تامین شده که بخشی در فرایند پرداخت تسهیلات و بخشی از طریق کارگروه‌های استانی در حال معرفی هستند.

وی حمایت صندوق کارآفرینی امید را از طرح‌هایی دانست که از نظر اندازه و مقیاس، طرح‌های خرد، کوچک و متوسط معیشت محور بوده و در مناطق محروم و روستایی هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر برنامه‌ریزی صندوق بر سیاست‌های بخشی متناسب با آمایش سرزمینی تصریح کرد: طرح‌های حمایت شده با تفاهم دستگاه‌های اجرایی بوده تا حمایت‌های لازم نیز از آنها انجام پذیرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha