۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
افزایش مصرف برق صنایع همزمان با کاهش مصرف در بخش خانگی

افزایش مصرف برق صنایع همزمان با کاهش مصرف در بخش خانگی

هم‌زمان با کاهش محسوس دمای هوای برخی نقاط کشور و از مدار خارج‌شدن وسایل سرمایشی، مصرف برق بخش خانگی نسبت به تابستان امسال کاهش یافته است، اما میزان مصرف در بخش صنعت افزایش یافت.

به گزارش بازار، روزهای گرم تابستان امسال با تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور به پایان رسید.

تأمین برق پایدار در تابستان امسال دومین تابستان بدون خاموشی را برای کشورمان رقم زد و هیچ خاموشی برنامه‌ریزی‌شده‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور به ثبت نرسید.

اکنون و با ورود به فصل پاییز و کاهش محسوس دمای هوا در برخی مناطق نیاز به مصرف برق در بخش خانگی افت چشمگیری پیدا کرده است.

روز گذشته و در ساعت ۱۴ و ۸ دقیقه میزان مصرف برق در بخش خانگی به رقم ۵۲ هزار ۶۳۲ مگاوات کاهش یافت؛ البته این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که میزان مصرف ۵۲ هزار و ۲۷۲ مگاوات بوده رشد مصرف را نشان می‌هد، اما نسبت به روزهای گرم تابستان کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

بخش صنعت در این زمان ۶ هزار و ۵۳۱ مگاوات برق مصرف کرد که مصرف آن قابل توجه و نشان از رشد تولید در این بخش است.

بخش صنعت اکنون و با پشت سر گذاشته شدن موفقیت‌آمیز روزهای سخت تأمین برق تابستان با تأمین برق بیشتر روبرو شده و می‌تواند بهتر از روزهای تابستان نسبت به افزایش تولیدات خود اقدام کرده و دغدغه‌ای از باب تأمین برق نداشته باشند.

در این زمینه سخنگوی صنعت برق گفت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات میزان مصرفی است که با شروع سال تحصیلی به تقاضای برق کشور اضافه شده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی در خصوص وضعیت مصرف در کشور و نیمه جنوبی گفت: با توجه به اینکه در نیمه شمالی کشور هوا قدری خنک شده و تاثیر وسایل سرمایشی در مصرف برق به طور محسوسی کم شده و بیشتر در نیمه جنوبی کشور همچنان مصارف سیستم‌های

سرمایشی داریم، بخش آموزشی کشور خیلی متاثر از افزایش مصرف برق نبوده است و مشکلی در تامین برق نداریم.

وی میزان مصرف بخش آموزشی در کشور گفت: به نظر می‌رسد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به دلیل آغاز مدارس و سال تحصیلی به تقاضای برق کشور اضافه شده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha