۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مشق بورس با کاغذ ایرانی| «چکام» رونمایی می شود
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

مشق بورس با کاغذ ایرانی| «چکام» رونمایی می شود

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: بخشی از سهام این کارخانه با نماد چکام در تالار دوم بورس عرضه می شود.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که امسال ۷۰ درصد کتب درسی با ورق ایرانی تولید شده است، گفت: امسال ۳۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز دانش آموزان در این کارخانه تولید شده است.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۸ حدود چهار هزار تن کاغذ تولید می شد که هم اکنون به ۵۰ هزار تن رسید، افزود: علیرغم محدودیت در دسترسی به برق در ایام تابستان که ضربه بزرگی وارد کرد، توانستیم به پیش بینی موردنظر در تولید برسیم.

نیک نژاد بیان کرد: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان مشکلات عدیده ای را در تولید ایجاد می کند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران صدور بخشنامه عدم تحویل چوب در ایام تعطیل را یکی از معضلات موجود در روند تولید دانست و یادآور شد: با صدور این بخشنامه و ۷۰ روز تعطیلی که در تقویم کشور وجود دارد، نظم تولید برهم می خورد.

یک هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحویل ارشاد و ناشران شد

نیک نژاد با بیان اینکه ۳۱۳ ناشر از کاغذ ایرانی و تولید مازندران استفاده می کنند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تحویل ارشاد و ناشران شد و آمادگی داریم تا پایان سال سه هزار و ۵۰۰ تن کاغذ برای تنظیم بازار در اختیار ارشاد قرار دهیم.

وی از حضور صنایع چوب و کاغذ مازندران در بورس خبر داد و افزود: از آذر ماه به عنوان سهامی عام و با عنوان «چکام» در تالار دوم بورس حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه مجوز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی اخذ شد، اضافه کرد: ۵۰ واحد کوچک صنعتی با حداقل یک هزار نفر اشتغال در این شهرک مستقر خواهد شد.

نیک نژاد با اشاره به اینکه به وزارت صمت پیشنهاد دادیم در این شهرک صنعتی، شهرک تخصصی نوشت افزار ایجاد شود، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران مجوز وزارت علوم به عنوان دانشگاه بین المللی را دریافت کرده و در همین راستا کشورهای هند و روسیه اعلام آمادگی کردند تا مراودات علمی صورت پذیرد.

وی از وجود مافیای کاغذ خبر داد و یادآور شد: با کمک مسئولان تلاش کردیم با این مافیا مقابله کنیم.

نیک نژاد با اشاره به اینکه علیرغم محدودیت ها هیچگونه تعدیل نیرویی نداشتیم، گفت: سال گذشته ۶۰ نیروی متخصص جذب و امسال هم ۶۵ متخصص دیگر بکار خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: چوب و کاغذ مازندران به موفقیت هایی از جمله واحد نمونه صنعت سلولزی کشور، واحد برتر کشور و واحد نمونه سلامت محور دست پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha