۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ریزگردها و بیابان‌زدایی در گلستان
مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ریزگردها و بیابان‌زدایی در گلستان

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان، سه هزار میلیارد ریال برای اصلاح مراتع و بیابان‌زدایی طی سه سال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید سلامتی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سنوات قبل سالیانه حدود ۶۰۰ هزار اصله نهال مرتعی و بیابانی در گلستان تولید و در هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های شمال استان کاشته می‌شد که امسال این عدد به سه میلیون اصله نهال رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این نهال‌ها نیمه دوم سال جاری در ۶ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی و بیابانی شمال استان غرس خواهد شد.

وی توضیح داد که در راستای مقابله با بیابان زدایی، توسعه اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها منابع طبیعی در دولت سیزدهم به شکل ویژه در دستورکار قرار گرفته و فعالیت‌های حوزه اصلاح مراتع، بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری در استان پنج برابر متوسط سال‌های گذشته افزایش یافت.

سلامتی گفت: سال گذشته یک میلیون اصله نهال جنگلی تولید شد که امسال این عدد به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار اصله رسید و با همکاری بخش خصوصی و دولتی به تعهد خود عمل کردیم که در نیمه دوم سال عملیات غرس آن ها انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: اعتبارات استانی سال گذشته این مجموعه ۳۲۰ میلیارد ریال و اعتبارات ملی ۴۲۰ میلیارد ریال بوده که امسال به ترتیب به ۵۷۰ میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی بیان کرد: برای دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به گلستان، سه هزار میلیارد ریال برای اصلاح مراتع و بیابان‌زدایی در مدت سه سال پیشنهاد دادیم که امیدواریم با تصویب آن گام موثری برای اصلاح و احیای مراتع، جلوگیری از بیابانی شدن و تولید ریزگردها گرفته شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اعلایی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      بفرماییددرعرض چندسال ۴۰۰هزار هکتار مراتع شمال استان کشت گیاهان مرتعی انجام میشود واز کشت گیاهان درسالهای گذشته چند هکتار موجود است ؟ وظیفه شما فقط کشت نیست بلکه نگهداری وحفظ آن مهمتراست