۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
١٠ میلیون متر مربع زمین آماده واگذاری به خانوارهای فرزند آور| مراجعه متقاضیان از فردا به ادارات کل
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

١٠ میلیون متر مربع زمین آماده واگذاری به خانوارهای فرزند آور| مراجعه متقاضیان از فردا به ادارات کل

جنتی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ١٠ میلیون متر مربع زمین آماده واگذاری به خانوارهای فرزند آور است گفت: در نیمه دوم سال واگذاری این زمین ها آغاز می‌شود. 

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین جنتی در مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مشکلاتی که برخی کشورها به سمت پیری رفتند طرح جوانی جمعیت تبدیل به قانون شد گفت: امروز ١٠٧٢ قطعه زمین در سطح استان تهران به خانوار دارای ٣ فرزند و بیشتر واگذار می‌شود که این اراضی کاملا رایگان در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

نزدیک به ١٠ میلیون متر مربع زمین آماده واگذار به خانوارهای فرزند آور است

وی با اشاره به اینکه قرارداد تمام ٢۵٠٠ خانواده برای تحول اراضی آماده است و از فردا می‌توانند برای تحویل قرارداد به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه کنند تاکید کرد: نزدیک به ١٠ میلیون متر مربع زمین آماده واگذاری به خانوارهای فرزند آور است. البته باید اذعان داشت که این ١٠ میلیون متر مربع زمین در کمیسیون‌های مختلف بررسی و برنامه‌ریزی و قطعه بندی شده‌اند و آماده واگذاری هستند.

جنتی با یادآوری اینکه در نیمه دوم سال واگذاری این زمین ها آغاز می‌شود تاکید کرد: بسیاری از کشورها به سمت پیری جمعیت سوق پیدا کرده و رفته اند که به همین منظور دچار مشکلاتی هستند. پس برای جلوگیری از این مشکل تاکیدات مقام معظم رهبری باعث شد تا طرح جوانی جمعیت تبدیل به قانون شود و در قالب این قانون اراضی رایگان به خانوار واجد شرایط که همانا خانوارهای دارای بیش از سه فرزند هستند واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد قطعات زمین واگذاری شده ۱۰۷۲ قطعه خواهد بود که این قطعات در شهرهای پیشوا، اسلامشهر، رباط کریم، فیروزکوه، پاکدشت دماوند و پرند ساماندهی شده است.

از ۲۵۰۰ خانواده مشمول در شهرستانهای : پیشوا ۸۰۰ خانواده، اسلامشهر و رباط کریم ۷۲۵ خانواده، فیروزکوه ۴۰۰ خانواده، پاکدشت۳۰۰ خانواده، دماوند۳۵ خانواده و پرند ۲۴۰ خانواده زمین دریافت خواهند کرد

جنتی افزود: از ۲۵۰۰ خانواده مشمول در شهرستانهای : پیشوا ۸۰۰ خانواده، اسلامشهر و رباط کریم ۷۲۵ خانواده، فیروزکوه ۴۰۰ خانواده، پاکدشت۳۰۰ خانواده، دماوند۳۵ خانواده و پرند ۲۴۰ خانواده زمین دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha