۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
مشمول دریافت زمین رایگان نمی‌شوم| احداث خوابگاه‌های متاهلی به زودی اجرایی می شود
وزیر راه و شهرسازی:

مشمول دریافت زمین رایگان نمی‌شوم| احداث خوابگاه‌های متاهلی به زودی اجرایی می شود

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳ فرزند دارد و چون تولد فرزندانم قبل از سال ۱۴۰۰ است، مشمول دریافت زمین رایگان نمی‌شوم گفت: ٧٠ هزار خانوار برای دریافت زمین رایگان در سامانه ثبت نام کرده اند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به‌ عنوان دستگاه مسئول موظف به تامین مشوق‌های قانونی افزایش جمعیت است گفت: طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، چنانچه وزارت راه و شهرسازی تشخیص دهد، زمینی امکان ورود به چرخه ساخت و ساز دارد به چرخه تولید مسکن وارد می‌شود.

ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توافق انجام شده و به زودی اجرایی می شود

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توافق انجام شده و به زودی اجرایی می شود افزود: مجتمع‌سازی تنها در شهرهایی که زمین وجود ندارد و متقاضی فراوان است انجام می‌شود و در استان‌های دارای زمین برای ساخت مسکن به شکل تک طبقه، حیاط دار و کم تراکم برنامه‌ریزی شده است.

در مولدسازی هم فروش اراضی مرتبط با نهضت ملی مسکن مستثنی از این قانون شدند و زمین‌هایی که تشخیص دهیم برای ساخت مسکن مناسب است، باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد

بذرپاش درباره واگذاری زمین از سوی برخی از دستگاه‌ها گفت: در مولدسازی هم فروش اراضی مرتبط با نهضت ملی مسکن مستثنی از این قانون شدند و زمین‌هایی که تشخیص دهیم برای ساخت مسکن مناسب است، باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد و در شهرهایی که زمین داشته باشیم در این طرح ویلا سازی و ساخت تک طبقه‌ای می‌کنیم.

به گفته وی، در گام بعدی توافق با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و همچنین وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی در برنامه است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی تحویل متقاضیان شده که ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مربوط به استان تهران است و تلاش می شود به ۷۰ هزار نفری که در مرحله نخست در سامانه ثبت نام کرده اند این اراضی تا پایان سال تحویل شود.

بذرپاش گفت: همه تلاش ما این است که به تمامی متقاضیانی که در سامانه ثبت نام می کنند پاسخ داده شود که رقم آن در حال افزایش است. مبالغ آماده سازی اراضی هم در حال تامین است و برای ۳۲ هزار قطعه این اتفاق افتاده است.

سه فرزند دارم و از آنجایی که آخرین فرزندم قبل از سال ١۴٠٠ به دنیا آمده مشمول قانون جوانی جمعیت نمی‌شوم

وی در پاسخ به این سوال که چند فرزند دارید و آیا مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شوید، اظهار داشت: سه فرزند دارم و از آنجایی که آخرین فرزندم قبل از سال ١۴٠٠ به دنیا آمده مشمول قانون جوانی جمعیت نمی‌شوم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خواهش داریم تمام افرادی که صاحب قلم، تریبون، نفوذ و منافع هستند و افرادی که جامعه حرف آن را می پذیرد درباره جوانی جمعیت تلاش کنند تا چند سال آینده شرمنده نسل‌های آینده نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر شاخص‌های اقتصادی بهبود پیدا کند، مردم خودشان تصمیم به فرزندآوری می‌گیرند و به این امر ترغیب می‌شوند و نیازی به ارایه امکاناتی مانند زمین رایگان به خانوار نیست و دلیل کاهش تمایل برای فرزندآوری موضوعات اقتصادی است، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها در کشور، دولت و مجلس باید این باشد که تورم کاهش و شاخص‌های اقتصادی بهبود پیدا کند، اما ما هم دستگاه‌ مسئول باید مشوق‌های در نظر گرفته شده در قانون را به اجرا برسانیم. طبیعتا اصلاح شاخص‌های اقتصادی حتما در افزایش جمعیت اثر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: اما در کنار تمام این‌ها فرهنگ‌سازی اثر متفاوتی دارد که باید نسبت به آن همت کنیم تا این بحران جمعیتی که کارشناسان هم به آن اذعان دارند، برطرف شود و برای حل این بحران موضوع سلایق سیاسی مطرح نیست و تفاوتی بین سلایق فرهنگی و سیاسی وجود ندارد و هر کسی که ایران را دوست دارد اذعان دارد که بحران جمعیت یک بحران جدی است. آسیب کاهش جمعیت در نسل‌های بعدی را همه در کشور می‌بینند و فرقی بین سلایق فرهنگی و سیاسی نیست و همه متوجه این آسیب می‌شوند.

در ٣١ استان کشور زمین قانونی جوانی جمعیت به خانوار در حال عرضه است و همه تلاش این است که به تمام نیاز خانوار در این حوزه پاسخ دهیم

بذرپاش با یادآوری اینکه بیش از ٣٢ هزار قطعه زمین در قالب جوانی جمعیت به خانواده واجد شرایط ارایه دادیم تاکید کرد: در ٣١ استان کشور زمین قانونی جوانی جمعیت به خانوار در حال عرضه است و همه تلاش این است که به تمام نیاز خانوار در این حوزه پاسخ دهیم. افراد واجد شرایط در سامانه ثبت نام کنند و آمارها گویای رشد ثبت نامی‌ها است و پس از اولین واگذاری‌ها میزان ثبت نام خانوار افزایش قابل ملاحظه ای داشت.

تا کنون بیش از ٧٠ هزار خانوار برای دریافت زمین رایگان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و تا پایان سال به تمام این خانوار زمین ارایه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا کنون بیش از ٧٠ هزار خانوار برای دریافت زمین رایگان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و تا پایان سال به تمام این خانوار زمین ارایه می‌شود. اما آنچه که مسلم است این است که این اراضی در شهرهای زیر ۵٠٠ هزار نفر تحویل می‌شود. البته تا قدری متراژها متفاوت است و در شهری که زمین نداشته باشیم متقاضی انتخاب می‌کند که در کدام شهر مجاور، زمین به او تحویل دهیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha