۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
دهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان برگزار می شود | توسعه صادرات محور اصلی
 دبیر جشنواره پسته دامغان در گفتگو با بازار:

دهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان برگزار می شود | توسعه صادرات محور اصلی

دامغان- زارع زاده، دبیر جشنواره پسته دامغان از برگزاری این جشنواره برای دهمین سال پیاپی خبر داد و گفت: امسال با وجود سفرای کشورهای مختلف، رویکرد برگزار کنندگان، توسعه صادرات پسته است.

رضا زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی پسته ایران _ دامغان طی روزهای نوزدهم تا بیست و یکم مهرماه برگزار می شود، ابراز کرد: ۱۲ کمیته تخصصی برای برنامه ریزی بهتر و تخصصی تر در بخش های مختلف ویژه این جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تجارت و صادرات پسته دامغان گام‌های مثبتی برداشته شده است و ما حامی و رابط بین تجار و فعالین اقتصادی هستیم. هم اکنون پسته دامغان مستقیما به کشورهایی از جمله لبنان؛ کویت؛ هندوستان و هلند صادر می شود، افزود: در جشنواره پسته امسال نیز سفرای کشورهای مورد هدف دعوت خواهند شد که در بحث تجارت پسته فعال هستند. همچنین در همایش سرمایه‌گذاری از کسانی دعوت به عمل می آید که ظرفیت ریسک و سرمایه گذاری را در بخش پسته داشته باشند و بتوانند اشتغال ایجاد کنند و پایه کار باشند.

دبیر دهمین جشنواره ملی پسته تصریح کرد: پسته در دامغان به جایگاه مطلوبی رسیده است و باید در بخش بهره‌برداری از شرکت‌های معتبر و نامدار برای بسته‌بندی پسته جهت صادرات آن استفاده کنیم تا در بهره‌بری افزایش میزان سود نیز داشته باشیم البته فراخوانی در خصوص بیان ایده‌های خلاقانه در بحث کارآفرینی و مشاغل خانگی در خصوص پسته منتشر می شود و در همایش سرمایه گذاری از ایده‌های برتر استقبال خواهد شد.

زارع زاده با بیان اینکه مدیرعامل‌های بانک‌های کشور نظیر بانک ملت، سامان، کشاورزی و مرکزی، همچنین بیمه سامان و وزیر جهاد کشاورزی از مدعوین ویژه جشنواره پسته خواهند بود، ابراز کرد: ایجاد صندوق حمایت از پسته و پسته کاران و دبیرخانه دائمی پسته از برنامه‌های آتی ما خواهد بود.

وی درباره بخش های جانبی جشنواره توضیح داد: نمایشگاه بزرگ صنایع کشاورزی یکی دیگر از اقدامات جشنواره پسته است که از ۱۷ مهرماه در سالن بحران شهرداری افتتاح می‌ شود همچنین سموم و کودهای مختلف جهت رشد پسته و دفع آفات و تجهیزات کشاورزی ویژه و تخصصی پسته به متقاضیان با عرضه مستقیم انجام می‌گردد.

دبیر جشنواره پسته دامغان بیان کرد: قدردانی از باغداران و کارآفرینان نمونه، همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقه عکس، فیلم نقاشی و دلنوشته دانش آموزی، آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیر عمد، برنامه‌های آموزشی رایگان، همایش سرمایه‌گذاری، خدمات درمانی رایگان توسط پزشکان دامغانی و غیر دامغانی به مدت سه روز، از دیگر برنامه‌های دهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha