۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
راه‌اندازی ۵۰ بازارچه تولیدات روستایی در استان آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

راه‌اندازی ۵۰ بازارچه تولیدات روستایی در استان آذربایجان شرقی

تبریز- اسکندری، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۵۰ بازارچه تولیدات روستایی در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می شود.

محمد اسکندری در حاشیه دومین جشنواره پسته قشلاق شهرستان آذرشهر که با حضور مقامات استانی در روستای قشلاق آذرشهر برگزار شد، به خبرنگار بازار گفت: حضور بانوان در تولید و دیگر مسائل روستاها بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم بر تأمین زیرساخت‌ها و حل مسئله معیشت و اشتغال روستاییان گفت: ما برای این مسئله یک برنامه جامع و عملیاتی تحت عنوان سند تحول روستا و تکام را در برنامه داریم که در همه روستاهای استان عملیاتی شده است و این سند تحول موجب توسعه روستا و ارتقا معیشت و اقتصاد روستاییان خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از حدنگار و مشخص شدن حدود اراضی کشاورزان و الگوی ملی کشت به‌عنوان مسائلی مهم یادکرد و گفت: این دو مسائله بسیار مهم است و باید فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی لازم برای حضور مؤثر مردم با همیاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در خصوص آن انجام شود.

اسکندری اجرای این طرح‌ها را موجب عمران و آبادانی روستاها دانست و ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان آذربایجان شرقی در ۱۵ مهرماه روز ملی روستا، در حضور ریاست محترم جمهور در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: دولت توان خود را به این مسئله معطوف کرده است که تولیدات روستایی بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسد که این کار در قالب بازارچه‌های فروش محصولات روستایی عملیاتی خواهد شد و با یک نگاه تحولی باید به روستاها توجه کرد.

راه‌اندازی ۵۰ بازارچه تولیدات روستایی در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از راه‌اندازی ۵۰ بازارچه تولیدات روستایی در بخش‌ها و روستاهای مختلف به‌ صورت تجمیعی خبر داد و گفت: این بازارچه‌های می‌تواند یک تحول اساسی در اقتصاد روستاها ایجاد کند.

اسکندری تکام را به‌ عنوان راهکاری عملیاتی برای هماهنگی و اقدام راهبردی در حوزه زیرساخت روستاها معرفی کرد و گفت: نتیجه این اقدامات در سال های آینده برای مردم ملموس خواهد بود.

وی جشنواره‌ها را بستری برای معرفی روستاها و ظرفیت‌های آن قلمداد کرد و گفت: در این جشنواره‌ها ما می‌توانیم ظرفیت‌های خود را برای بازدیدکنندگان و تجار به نمایش بگذاریم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی پسته روستای قشلاق و آذرشهر را محصولی مرغوب معرفی کرد و افزود: مایه خرسندی است که مردم به اجرای الگوی کشت پیوسته‌اند و شاهد این اتفاق مبارک در آذرشهر بوده‌ایم. تکمیل زنجیره ارزش با برگزاری این جشنواره‌ها میسر خواهد شد و باید به سمت این حرکت کنیم که جشنواره‌ها را هدف‌دار برگزار کنیم تا خروجی این جشنواره ملموس باشد.

اسکندری کسب موفقیت بدون حضور مردم را غیرممکن دانست و گفت: مردم باید خود متولی کلیه اقداماتی باشند که در حوزه بهبود اقتصاد روستا مورد نیاز است و دولت تنها می‌تواند بسترساز این حرکت‌های اقتصادی باشد.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha