۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب برای زمستان افرایش می یابد
متجلی در گفت و گو با بازار:

ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب برای زمستان افرایش می یابد

بوشهر- متجلی مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اجرای طرح های ارزشمند، ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب برای زمستان افرایش می یابد.

محمدحسین متجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی در راستای بهبود تولید گاز در پارس جنوبی انجام شده و این روند تداوم دارد.

وی افزود: توسعه میادین مشترک گازی و نفتی جزو اولویت های صنعت نفت است و در میدان مشترک پارس جنوبی، تمام توان و ظرفیت موجود برای تکمیل بخش های باقی مانده به کار گرفته شده است.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: زمستان سال گذشته، با وجود سرمای شدید و مصرف بالای گاز در کشور، با تدابیر اندیشیده شده، مشکلی در تامین گاز مناطق سردسیر نداشتیم.

متجلی تصریح کرد: امسال نیز تدابیر خوبی اندیشیده شده و علاوه بر بهره برداری از چند حلقه چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی، تعدادی از چاه های فاز ۱۶ نیز در مدار تولید قرار گرفته و برای زمستان امسال، افزایش ۳۰ میلیون متر مکعبی گاز از منطقه پارس جنوبی پیش بینی شده است.

مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: برای زمستان امسال، ظرفیت تولید گاز در میدان پارس جنوبی به ۷۳۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد که نشانه توجه به این حوزه است.

متجلی تصریح کرد: اجرای طرح های فشارافزایی و همچنین طرح های نگهداشت و افزایش تولید گاز در پارس جنوبی نیز از اقدامات مهمی است که در دستور کار صنعت نفت قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha