۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
نرخ بهره بانکی آمریکا نیاز به افزایش بیشتر دارد| شانس مهار تورم تنها ۶۰ درصد است
رئیس فدرال بانک ایالت مینیاپولیس:

نرخ بهره بانکی آمریکا نیاز به افزایش بیشتر دارد| شانس مهار تورم تنها ۶۰ درصد است

رئیس فدرال بانک ایالت مینیاپولیس آمریکا با دفاع از سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور تاکید کرد که افزایش نرخ دستکم باید یک مرحله دیگر به جلو حرکت نماید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس فدرال رزرو ایالت مینیاپولیس آمریکا با دفاع از سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور تاکید کرد که افزایش نرخ دستکم باید یک مرحله دیگر به جلو حرکت نماید.

«نیل کاشکاری» با بیان اینکه شانس فدرال رزرو برای کنترل کامل تورم در شرایط فعلی تنها حدود ۶۰ درصد است؛ تاکید کرد که حتی در صورت کاهش شیب تورم و مهار نسبی آن، فدرال رزرو می بایست یک مرحله دیگر این نرخ را افزایش دهد.

وی این اقدام را برای دستیابی به تورم ۲ درصد در آمریکا ضروری دانسته و تاکید کرد که در صورت عدم موفقیت فدرال رزرو در دستیابی به هدف خود در نرخ تورم، این سیاست بیش از یک مرحله دیگر باید اجرا شود.

هنوز مشخص نیست که زمان احتمالی برای افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا چه موقع خواهد بود؛ با اینحال کارشناسان اقتصادی معتقدند به احتمال زیاد، طی ماه های باقیمانده از سال جاری میلادی می بایست شاهد افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا باشیم.

این در حالیست که انتقادها بر سر پیاده سازی این سیاست، متخلفان سرسختی نیز در آمریکا داشته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ بهره بانکی منجر به خروج دارایی های سرمایه گذاران از بخش های پر ریسک تولیدی و انباشت آنها در بانک ها شده است؛ موضوعی که منجر به ایجاد رکود در اقتصاد ایالات متحده شده و گفته می شود ادامه آن بسیار خطرناک خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha