۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
افزایش کنتانگو مس به بالاترین میزان از سال ۱۹۹۴ | آینده بازار چگونه خواهد بود؟
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش کنتانگو مس به بالاترین میزان از سال ۱۹۹۴ | آینده بازار چگونه خواهد بود؟

کنتانگو مس در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود از دهه ۹۰ میلادی به این سو رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کنتانگو مس در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود از دهه ۹۰ میلادی به این سو رسید.

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات بورس فلزات لندن، رقم کنتانگو مس با توجه به افزایش تعداد خریداران، به بالاترین میزان خود از سال ۱۹۹۴ میلادی به این سو رسید.

سرمایه‌گذاران با توجه به قیمت نقدی کالا، در مورد روند قیمت کالا گمانه‌زنی‌هایی دارند. حال اگر قیمت آتی کالایی خاص، بیشتر از قیمت نقد پیش‌بینی شده توسط سرمایه گذاران باشد، وضعیتی پیش می‌آید که به آن کنتانگو (contango) می‌گویند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از معاملات بورس فلزات لندن، قیمت جهانی هر تن مس برای قراردادهای آتی سه ماهه، به بالای ۷۰ دلار رسیده و این در حالیست قیمت مس از ماه جولای، همزمان با شکل گیری رکود اقتصادی در چین همواره تحت فشار شدید قرار داشته؛ موضوعی که نهایتا منجر به عدم توانایی گاوهای بازار برای افزایش قیمت شده است.

افزایش کنتانگو مس به بالاترین میزان از سال ۱۹۹۴ | آینده بازار چگونه خواهد بود؟

به گفته کارشناسان بازار، در حال حاضر شاهد ورود سرمایه گذاران به بازار مس هستیم. «فن روئی» تحلیلگر ارشد شرکت گویوآن فیوچرز در این خصوص معتقد است: آنچه ما شاهد آن هستیم، ورود سرمایه گذاران نامرئی به بازار است. انتظار می رود د صورت ادامه این روند، قیمت ها در بازارهای جهانی افزایش یابد.

این در حالیست که گلدمن ساکس معتقد است سرمایه گذاران همچنان به دلیل ریسک بالای بازار به دلیل وضعیت نامطلوب اقتصاد چین، از بازار مس فاصله گرفته و علاقه چندانی به ورود سرمایه های سنگین به این بازار ندارند.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha