۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
هند نفت روسیه را ۳۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا می خرد
رویترز خبر داد؛

هند نفت روسیه را ۳۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا می خرد

اسناد دولتی هند نشان می دهند که این کشور نفت روسیه را دستکم ۳۰ درصد بالاتر از سقف قیمت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا برای نفت این کشور خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اسناد دولتی هند نشان می دهند که این کشور نفت روسیه را دستکم ۳۰ درصد بالاتر از سقف قیمت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا برای نفت این کشور خریداری کرده است.

علیرغم سقف قیمت خرید تعیین شده برای نفت صادراتی روسیه (اورال) روی ۶۰ دلار از اواسط ماهی جولای، گفته می شود هند هر بشکه نفت این کشور را به قیمت ۸۰ دلار خریداری کرده است.

لازم به ذکر است، هند به عنوان سومین وارد کننده نفت خام در جهان، از زمان آغاز جنگ اوکراین و شدت گرفتن تحریم های غرب علیه صادرات نفت و گاز روسیه، به بزرگترین مشتری نفت این کشور تبدیل شده است.

نکته قابل توجه دیگر در زمینه واردات نفت روسیه توسط هند اینکه قیمت ۸۰ دلار فوب بنادر بالتیک اعلام شده و این نشان میدهد که حمل این محموله نفتی بر عهده طرف هندی است؛ مساله ای که نشانگر علنی بودن خرید نفت روسیه از سوی دهلی نو است.

آمارهای ستاد حمل بار نفتی روسیه به مقصد هند نشان می دهند که دستکم چهار شرکت هندی اقدام به خرید گسترده و واردات نفت این کشور به هند می کنند. یک فرد مرتبط با واردات نفت هند که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رویترز اعلام کرد: قیمت نفت اورال بار دیگر در حال افزایش است. گزینه های دیگر نیز هم گران قیمت تر از نفت روسیه هستند و هم به راحتی در بازار یافت نمی شوند.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha