۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
قیمت ۲۴ قلم کالای اساسی در کردستان افزایش یافت
رئیس اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

قیمت ۲۴ قلم کالای اساسی در کردستان افزایش یافت

کردستان- سردارزاده، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت ۲۴ قلم کالای اساسی در استان از ۲.۳ تا ۴۳ درصد با افزایش قیمت مواجه شدند.

فرزاد سردارزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش قیمت دلار، نرخ کارگری، تغییرات قیمت توسط واحدهای تولیدکننده، کاهش عرضه برخی از کالاها، عدم ترخیص به موقع تعدادی از کالاها در گمرکات منجر به تغییر قیمت کالاها در استان شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون از یکصد قلم کالای اساسی قیمت ۲۴ قلم آن در کردستان از ۲.۳ درصد تا ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: به عنوان نمونه قیمت قند از هشت هزار تومان به هشت هزار و ۸۰۰ تومان و ماکارونی ۵۰ گرمی از پنج هزار و ۴۵۰ تومان به هفت هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت.

سردارزاده با اعلام اینکه در این مدت قیمت هفت قلم کالا هم در استان از ۱.۶ تا ۹ درصد کاهش پیدا کردند، گفت: پیاز، سیب زمینی و لوبیاچیتی از جمله محصولاتی هستند که قیمت آنها در استان کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت مابقی کالاهای اساسی موجود در بازار استان هم چون انواع روغن نباتی، لبنیات و برنج تغییر قیمتی نداشتند و نرخ آنها ثابت بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ یا مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

کد خبر: ۲۴٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha