۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
۷۰ درصد تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی فولادمبارکه تولید داخلی است
مدیرعامل فولاد مبارکه:

۷۰ درصد تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی فولادمبارکه تولید داخلی است

اصفهان – مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: ۷۰ درصد از ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی و تجهیزات آن با کمک تولیدات داخلی اجرایی شده است.

به گزارش بازار، محمد یاسر طیب نیا در آئین راه اندازی فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه با اشاره به رکوردزنی در راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس اف اظهار داشت: این افتخاری برای ماست که در اصفهانی که ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است،علاوه بر تمدن و فرهنگ تاریخی خود با تولید حدود ۴۵ درصد از فولاد کشور به عنوان قطب تولید فولاد ایران نیز شناخته می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تجهیزات این نیروگاه از قطعات و تجهیزات آن با تولید داخلی اجرایی شده است، افزود: این افتخار صنعتی توسط توسط جوانان پیشتاز کشورمان در استانی به دست آمده است که خطه مقدم حماسه‌هاست.

مدیرعامل فولادمبارکه با بیان اینکه این شرکت طرح‌های توسعه ای خود را همواره با نام شهدا افتتاح کرده است، بیان داشت: واحد مگامودول‌های واحد احیا مستقیم فولاد مبارکه به نام شهید حسین خرازی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به نام سردار سلیمانی مزین شد و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز در سالروز شهادت شهید جهان آرا به دست رئیس جمهور با نام شهید احمد کاظمی به بهره برداری رسید.

طیب نیا با اشاره به اینکه این افتخارات صنعتی ادامه راه شهیدان است، گفت: انقلاب اسلامی به ما آموخت که با توکل بر خدا و تکیه بر اراده ایرانی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم؛ امروزه فولادمبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا در شرایط تحریمی و رکود جهانی قرار دارد.

وی ادامه داد: ما با وجود برخی مشکلات و محدودیت‌ها به اندازه تولید برخی از کشورهای جهان قادر به تولید فولاد هستیم وبه تنهایی اندازه کل کشور عربستان، اسپانیا، اتریش، استرالیا و مالزی فولاد تولید می‌کنیم.

نقش مؤثر فولاد مبارکه در جایگاه دهم ایران در بین کشورهای دنیا

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به نقش مؤثر فولاد مبارکه در جایگاه دهم ایران در بین کشورهای تولیدکننده فولاد دنیا گفت: قبل از انقلاب یک میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شد اما امروز شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه برای رسیدن به جایگاه هفتم جهانی بر اساس افق سال ۱۴۰۴ مسیر چندان زیادی در پیش رو نداریم، تاکید کرد: اگر تابستان گذشته و زمستان سال قبل با قطعی گاز و برق مواجه نبودیم می‌توانستیم رتبه هفتم جهان را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه تولید فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل که سال گذشته در فولاد مبارکه موفق به تولید آن شدیم دقیقاً به مثابه یک محصول راهبردی در صنعت دنیا است، گفت: تولید ورقه فولادی برای تولید لوله‌های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه نیز از مهم ترین اقدامات این شرکت است.

طیب نیا با بیان اینکه دشمن به خیال خام خود قصد داشت با کمک تحریم پروژه‌های انتقال نفت و گاز ما را متوقف کند، بیان کرد: زمانی که دشنان از این راه سودی نبردند، به حمله سایبری روی آوردند و سال گذشته فولادمبارکه مورد بزرگ‌ترین حمله سایبری صنعت طی چند سال اخیر در دنیا قرار گرفت، حمله ای که از ۱۴ ماه قبل برای فولاد مبارکه طراحی شده بود که به لطف خداوند در کمتر از ۳۶ ساعت با ابتکاراتی که برای اولین بار در کشور انجام شد جریان تولید مجدداً در فولاد مبارکه برقرار شد.

۹۰ درصد خودکفایی در حوزه بومی سازی قطعات و تجهیزات مصرفی

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز با بومی‌سازی ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز و مواد مصرفی به میزان ۹۰ درصد خودکفایی در این حوزه رسیده ایم و بومی‌سازی ۹۸ درصدی را هدف قرار داده ایم و این در حالی است که پیش از انقلاب قبلا از کوچک ترین تا بزرگ ترین تجهیزات این شرکت وارداتی بود.ند.

طیب نیا با اشاره به اینکه ما مدعی جایگزین اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم، گفت: دشمن به خوبی می‌داند توقف فولاد مبارکه یعنی توقف امید، توقف صنعت و توقف فولاد مبارکه یعنی ناامیدی کسانی که سهام فولاد مبارکه را در بورس خریداری کردند؛ این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی ایران انتفاع بسیاری از مردم عزیز ایران را در بر دارد، فارغ از صندوق‌های استانی و سهام عدالت که زندگی میلیون‌ها نفر متأثر از آن خواهد بود و ۳۰ درصد سهام فولاد مبارکه مربوط به آنها است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران فولاد مبارکه که بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون افراد مستقیم و غیر مستقیم هستند توزیع شده است که این امر علاوه بر دستاوردهای دیگری است که در فولاد مبارکه از قبیل اشتغال حاصل شده است.

وی با اشاره به یکی از مهم ترین فعالیت‌های فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز گفت: امروز فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی سرمایه‌گذاری کرده و با کیفیت‌ترین نیروگاه را وارد مدار تولید کرده و پس از آن سرمایه‌گذاری در توسعه میادین گازی کشور را در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha